Amerykański przewoźnik niskokosztowy Spirit Airlines podpisał z Airbusem umowę o dostawach 30 obecnie produkowanych samolotów modelu 320 oraz 45 egz. A320neo.
Spirit Airlines istnieje od 1980. Początkowo jako Charter One, spółka realizowała - zgodnie z nazwą - jedynie loty czarterowe. Zmieniło się to w 1990, kiedy rozpoczęto obsługę pierwszych lotów na stałych trasach. Dwa lata później zmieniono nazwę, na obowiązującą do dzisiaj. W marcu 2007 władze przedsiębiorstwa zapowiedziały zmianę profilu spółki, na linię niskokosztową, na wzór irlandzkiej Ryanair.
Obecnie Spirit Airlines wykorzystuje 38 samolotów Airbusa, przede wszystkim modelu 319-100 (26 egz.), a także 320-200 (210 egz.) i 321-200 (2 egz.), realizując loty głównie na trasach północnoamerykańskich.
W ramach rozwoju swojej floty, władze spółki zamówiły wcześniej 30 Airbusów 320-200, zaś w czasie ubiegłorocznych targów w Dubaju podpisały list intencyjny o woli zakupu kolejnych 30 samolotów tego modelu oraz 45 projektowanych dopiero A320neo (zobacz: Dubaj łaskawy dla wszystkich).
Zostały one formalnie zamówione w grudniu ubiegłego i styczniu bieżącego roku, jednak finalizowanie prawnych aspektów umowy zajęło kolejnych kilka tygodniu. Nowe samoloty zostaną wykorzystane do zwiększenia siatki połączeń, przede wszystkim w USA, na Karaibach i krajach Ameryki Łacińskiej. Do tej pory nie wybrano dostawcy silników.