Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek SW-4 w Korei

Lotnictwo cywilne, 13 lutego 2012

6 lutego w Korei Płd. uszkodzony został śmigłowiec PZL SW-4 Puszczyk, prawdopodobnie w wyniku twardego lądowania. Szczegóły wydarzenia nie są na razie znane.

Feralny Puszczyk otrzymał lokalny numer rejestracyjny HL9403 i prawdopodobnie należał do Yech'on Astronomical Space Center. Śmigłowiec został wcześniej zarejestrowany w Polsce jako SP-SWV. Ze względu na fakt, że oznaczenie to otrzymał później także drugi SW-4, nie jest pewnym, czy prezentowane zdjęcie przedstawia uszkodzony egzemplarz / Zdjęcie: PZL-Świdnik

Według fragmentarycznych informacji, zniszczeniu uległo podwozie, statecznik pionowy, śmigło ogonowe oraz płyty brzegowe usterzenia poziomego. Kadłub został nieznacznie uszkodzony w rejonie tylnej podpory podwozia. Odkształceniu uległa belka ogonowa śmigłowca. Wirnik nośny pozostał bez uszkodzeń. Wskazywałoby to na twarde lądowanie. Nie ma doniesień o załodze i ewentualnych poszkodowanych.

Uszkodzony śmigłowiec nosi numer rejestracyjny HL9403, co wskazuje, że był to egz. wyprodukowany w 2008, który otrzymał polskie oznaczenie SP-SWV. Został on sprzedany do Korei Południowej i zarejestrowany w tym kraju w grudniu 2009.

Niestety, to już drugi wypadek z udziałem Puszczyka w ciągu 3 tygodni. 15 stycznia na Alasce rozbił się SW-4 (SP-SSW), w czasie testowego lotu w bardzo niskiej temperaturze. Nikomu z czterech osób na pokładzie nic się nie stało (zobacz: Na Alasce rozbił się SW-4).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.