Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsza seria pokładowych Tejasów

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 29 lutego 2012

Indyjska rada zamówień wojskowych (DAC) zaakceptowała decyzję o produkcji pierwszej partii 9 lekkich myśliwców pokładowych Tejas. Powinny one osiągnąć gotowość operacyjną za 3-4 lata.

Jeden z Tajasów w standardowej wersji, z silnikiem General Electric F404. Samolot ma masę startową 13,5 t (wyposażony w podobny silnik Gripen ma masę 14 t), zasięg do 3000 km i prędkość maksymalną Ma1,8. Może zabierać ponad 4 t wyposażenia. Konstrukcja rozwijana jest od trzech dekad / Zdjęcie: ADA

Według lokalnych mediów, indyjski resort obrony zamówił 140 myśliwców HAL Tejas dla wojsk lotniczych, które będą stanowiły wyposażenie 7 eskadr. Łączne zapotrzebowanie oceniane było wcześniej na 220 takich samolotów, a kolejne 40 miało trafić do lotnictwa marynarki wojennej (zobacz: Wstępna gotowość Tejasów).

Obecnie trwa proces certyfikowania kilku dostarczonych już przez HAL egz. seryjnych dla wojsk lotniczych. Powinny one osiągnąć gotowość operacyjną pod koniec 2012 lub w 2013. Pierwsze 40 maszyn zostanie wyposażone w silniki F404-GE-IN20 o ciągu 85 kN. Późniejsze serie otrzymają mocniejsze GE-414, o ciągu 98 kN (zobacz: Amerykańskie silniki Tejasów).

Pierwszym samolotem z takim układem napędowym nie zostanie jednak prototyp dla wojsk lotniczych, ale dla lotnictwa pokładowego. Marynarka wojenna wymaga bowiem, by Tejasy, operujące z pokładu nowego, budowanego obecnie indyjskiego lotniskowca o wyporności ok. 40 tys. t, były wyposażone w silnik o ciągu przynajmniej 90 kN. Będą to także samoloty dwumiejscowe.

Niedawna decyzja DAC, z formalnego punktu widzenia, otwiera drogę do rozpoczęcia produkcji wstępnej partii 9 myśliwców w odmianie morskiej. Według przewodniczącego rady, ministra obrony A.K. Antony`ego, pierwszy pokładowy Tejas wzbije się w powietrze jeszcze w bieżącym roku i osiągnie gotowość operacyjną w ciągu najbliższych 3-4 lat, a więc w czasie, kiedy oczekiwane jest wejście do służby lotniskowca.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.