Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A380 ofiarą sporu UE-Chiny?

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 01 marca 2012

Według lokalnej prasy chińskiej, Hong Kong Airlines może zrezygnować z zakupu 10 Airbusów 380, ze względu na rosnące napięcie między UE a ChRL, na tle opłat za emisję dwutlenku węgla.

Hong Kong Airlines nie jest jedynym chińskim przewoźnikiem, który zamówił A380. Drugim jest China Southern Airlines, która kupiła 5 i otrzymała już 3 samoloty tego typu. Groźba nieodebrania pozostałych miałaby jednak znikomy wpływ na negocjacje Pekinu i Brukseli / Zdjęcie: Airbus

Dzisiejszy South China Morning Post poinformował, że zarząd Hong Kong Airlines rozpatruje rezygnację z odbioru 10 zamówionych Airbusów 380. Linia, założona 11 lat temu przez mieszkańca Hongkongu, w 2006 została odkupiona przez czwartą co do wielkości w ChRL, prywatną Hainan Airlines oraz przedsiębiorcę Mung Kin Keunga.

Przewoźnik ma obecnie 20 samolotów, jednak ogromne plany rozwoju, poparte zamówieniem 95 maszyn Airbusa i Boeinga (z przewagą tego pierwszego producenta). Istotną pozycje na liście oczekujących dostawy odrzutowców, stanowi 10 A380, z których pierwsze powinny dotrzeć do odbiorcy w 2015. Ich katalogowa wartość oceniana jest na 3,8 mld USD. Niestety, transakcja może zostać odwołana.

Według chińskiej gazety, władze w Pekinie w skuteczny sposób wpłynęły na właścicieli Hong Kong Airlines, zmuszając ich do zapowiedzi o potencjalnej rezygnacji z największych samolotów pasażerskich świata. Powodem jest spór z UE, dotyczący wprowadzenia przez wspólnotę obligatoryjnych opłat za emisję dwutlenku węgla.

Wywołuje to sprzeciw zarówno części rządów krajów europejskich, ale przede wszystkim - państw spoza Starego Kontynentu, zarzucających Brukseli niezgodne z prawem międzynarodowym nakładanie podatków na podmioty zewnętrzne. Do niedawna głównym oponentem był Waszyngton, który nałożył nawet ustawowy obowiązek nie uiszczania opłat na rodzimych przewoźników (zobacz: Nowy spór USA-UE). Dzisiaj dołączył do niego także Pekin.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.