Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Cessny M2

Lotnictwo cywilne, 12 marca 2012

W ostatni piątek odbył się oblot prototypu odrzutowca dyspozycyjnego Cessna Citation M2. Lot trwał 1,5 h i zakończył się sukcesem.

Prezes Cessny, Scott Ernest gratuluje załodze po zakończeniu lotu / Zdjęcie: Cessna

Start i lądowanie odbyło się w Wichita, na Mid-Continent Airport, przy którym ulokowane są główne zakłady Cessny. W trakcie loty sprawdzono działanie awionki (opartej o zestaw Garmin G3000), autopilota, podstawowe charakterystyki silników oraz innych elementów wyposażenia. Według oblatywacza, Petera Fishera nie zanotowano żadnych problemów.

Nowy odrzutowiec Cessny jest stosunkowo niewielki: ma przewozić dwóch pilotów i do sześciu pasażerów. Prawdopodobnie standardem będą jednak - jak w przypadku Embraera Phenoma 100 - cztery miejsca, o czym świadczą opublikowane wcześniej zdjęcia wnętrza kabiny pasażerskiej. M2 będzie wypełniał lukę między bardzo lekkim odrzutowcem Citation Mustang i większym Citation Jet (zobacz: Nowa Cessna M2).

Artystyczna wizja najnowszego odrzutowca amerykańskiej spółki / rysunek: Cessna

Samolot jest napędzany nowymi silnikami Williams FJ-44 1AP-21 o ciągu 8,35 kN każdy. Zapewnią one maksymalną prędkość przelotową, na razie tylko obliczeniową, rządu 740 km/h. Zasięg szacuje się na 2400 km, a pułap na 12500 m. Cenę ustalono wstępnie na 4,195 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.