Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air New Zealand uziemiły ATR 72

Lotnictwo cywilne, 18 marca 2012

Po wykrycie pęknięć w kadłubie jednego z samolotów ATR 72 linie Air New Zealand uziemiły flotę 11 maszyn tego typu. Na ziemi pozostało ponad 3 tysiące pasażerów.

W czasie przeglądu przed startem z Christchurch technicy obsługujący samolot ATR 72-500 linii Air New Zealand wykryli pęknięcia wokół okna w kabinie załogi. Szefowie linii zdecydowali się na wstrzymanie lotów wszystkich 11 posiadanych ATR. W ten sposób w Nowej Zelandii tylko dzisiaj nie odbyło zaplanowanych podróży 3 tysiące pasażerów. Łącznie nie odbyło się około 60 lotów.

Sprawdzenie uziemionych samolotów potrwa kilka dni. 2 pierwsze samoloty, obsługujące trasy Christchurch - Rotorua i Auckland - Palmerston, wrócą do lotów zapewne już jutro. Przeglądy trzech kolejnych już się kończą, a pozostałych pięciu są zaawansowane. Samolot, w którym zostały wykryte pęknięcia będzie musiał zostać naprawiony w porozumieniu z producentem. W pierwszej fazie, do ostatecznego wyjaśnienia przyczyn pęknięć, loty będą się odbywać ze zmniejszoną o około jedną trzecią liczbą pasażerów. Na część tras, w tym Christchurch - Dunedin i Christchurch - Wellington zostały skierowane turboodrzutowe samoloty Airbus A320 (ponad 2 lata temu nowozelandzkie linie zrezygnowały na ich rzecz z Boeingów 737, Air New Zealand rezygnuje z B737, 2009-11-04).

Średni wiek turbośmigłowych samolotów Aerospatiale-Alenia ATR 72-500 linii Air New Zealand nieco przekracza 10 lat. Nie są to więc samoloty stare. 8 z nich jest leasingowanych. 68-miejscowe samoloty średnio latają po 8,5 h dziennie.

Air New Zealand realizują loty regionalne przez spółkę zależną Mt Cook Airlines. Jej ATR 72 latają na 10 trasach w Nowej Zelandii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.