Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

2,3 mld Euro strat Finmeccanica

Przemysł zbrojeniowy, 27 marca 2012

Włoski koncern Finmaccanica opublikował bardzo negatywne dane finansowe za 2011. Obrót spadł o 7%, do 17,3 mld Euro, zanotowano stratę w wysokości aż 2,3 mld Euro.

Bezzałogowa wieża Draco rozwijana przez Oto Melara, z doskonale znanym działem morskim 76mm/62, przeznaczona jest do niszczenia celów powietrznych, w tym pocisków samosterujących, oraz obiektów lądowych. W tym przypadku osadzona na podwoziu 8x8 bwp Centauro, oferowana jest także jako wieża stacjonarna, np. dla obrony baz lotniczych. To ciekawe rozwiązanie - implementowanie rozwiązań morskich dla wojsk lądowych - może jednak być zagrożone, wobec zapowiedzianych przez prezesa Finmeccanica, Giuseppe Orsi działań oszczędnościowych / Zdjęcie: Finmeccanica

Finmeccanica przeżywała w ciągu ostatnich kilku lat okres intensywnego rozwoju, notując w latach 2006-2009 wzrost obrotów z 12,5 do 18,2 mld Euro (zobacz także: Doskonałe wyniki Finmeccanica). Także w kolejnym, już w pełni kryzysowym roku, udało się nieco zwiększyć obroty i osiągnąć zysk w wysokości 557 mln Euro. Niestety, passa ta została przerwana w 2011.

Władze spółki ujawniły, że przyczyną złych wyników były cięcia budżetowe (dostawy dla resortów obrony i spraw wewnętrznych generują ponad 70% przychodów), a także problemy zakładów branży kosmicznej i transportu cywilnego.

Według nowego prezesa, Giuseppe Orsiego (jego poprzednik, Pier Francesco Guarguaglini ustąpił w ubiegłym roku, w wyniku skandalu korupcyjnego), ostatnie miesiące upłynęły na określeniu nowej strategii koncernu. Bieżący rok upłynie natomiast pod znakiem restrukturyzacji, która ma doprowadzić do wyeliminowania (sprzedaży) nierentownych zakładów i wygaszenia działalności, nie gwarantującej utrzymania się w grupie światowych liderów. Finmeccanica planuje w związku z tym zbycie przedsiębiorstw o szacunkowej wartości ok. 1 mld Euro, głównie branży transportowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.