Władze ChRL nie wyraziły dotąd zgody na rozpoczęcie w Harbinie produkcji samolotów dyspozycyjnych Embraer Legacy w miejsce ERJ 145, których wytwarzanie zakończono tam ponad rok temu.
Embraer Executive Jets i Aviation Industry Corp of China (AVIC) porozumiały się już w sprawie modelu biznesowego produkcji w wytwórni w Harbinie samolotów dyspozycyjnych Legacy 600 i 650. Miałyby one powstawać w halach, w których do drugiego kwartału ub.r. montowano samoloty pasażerskie ERJ 145 (Roll-out pierwszego chińskiego samolotu pasażerskiego, 2007-12-22). Przedstawiciele brazylijskiego Embraera zapowiadali to jeszcze w kwietniu 2011. Na razie jednak nie udało się uzyskać zgody władz ChRL na uruchomienie przedsięwzięcia. Hale stoją więc puste.
Ernie Edwards, prezes Embraer Executive Jets, ocenia, że na wyprodukowanie pierwszego samolotu w nowym miejscu potrzeba 18 miesięcy. Oznacza to, że jeśli zgoda zostanie wydana w połowie br., roll out zmontowanego w ChRL Embraera Legacy byłby możliwy pod koniec 2014 lub na początku 2015.
Ambasadorem marki Embraer w ChRL jest znany aktor Jackie Chang. Przyleciał on kilka dni temu Embraerem 650 do Szanghaju na otwarcie Asian Business Aviation Convention and Exhibition (ABACE). W listopadzie 2011 brazylijski producent ogłosił sprzedanie ponad 20 samolotów dyspozycyjnych (w tym trzynastu 650) chińskiemu Minsheng Financial Leasing (MFL). Pierwszy z nich został przekazany właśnie w czasie ABACE.
MFL chce być liderem chińskiego rynku leasingu samolotów dyspozycyjnych. W innym dużym kontrakcie kompania zamówiła 50 samolotów Gulfstreama za ponad 2 mld USD (Zamówienie na 50 Gulfstreamów, 2011-07-10).