Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Iberia oszczędza

Lotnictwo cywilne, 17 kwietnia 2012

Władze hiszpańskiej linii lotniczej Iberia zapowiedziały zmniejszenie funduszu płac pilotów o 20%. Decyzja została ujawniona w okresie strajków części z nich.

Iberia Líneas Aéreas de España, narodowy przewoźnik Hiszpanii, wykorzystuje ok. 100 samolotów pasażerskich, wyłącznie Airbusa

Zarząd Iberii zapowiedział, że ograniczenie funduszu płac pilotów o 20% da w konsekwencji 62 mln Euro oszczędności. Kwota ta jest zdaniem władz niezbędna, wobec stagnacji liczby pasażerów, wzrastających cen paliwa lotniczego i coraz bardziej agresywnej konkurencji.

Na razie nie wiadomo, jak na to stanowisko zareagują związki zawodowe. W grudniu 2011, styczniu i lutym 2012 zorganizowały one strajki części pilotów, które doprowadziły do przerw w 12 dniach pracy i zaowocowały 36 mln Euro strat. Obecnie związek pilotów SEPLA wzywa do nowej akcji, polegającej na nie stawianiu się do pracy w każdy poniedziałek i piątek, aż do 20 lipca, co przełoży się na 30 dni protestu.

Związkowcy występują przeciwko utworzeniu niskokosztowej Iberia Express. Nowa linia ma obecnie kilka Airbusów 320, ale do końca roku ma być ich 13. Warunki finansowe i socjalne, oferowane przez tę spółkę pilotom, są jednak zdecydowanie gorsze, niż w Iberii.

Hiszpańska linia w czasie łączenia się z British Airways w International Airlines Group, procesie zakończonym w styczniu 2011 (zobacz także: Zgoda na fuzję BA i Iberii), znajdowała się w relatywnie lepszej sytuacji finansowej niż brytyjski partner. Ostatecznie jednak to właśnie ta druga linia osiąga obecnie stabilny zysk. Powodem jest to, że Brytyjczycy zrealizowali już program ograniczenia wydatków, także płacowych, przechodząc przez okres intensywnego sporu ze związkami zawodowymi. Zarząd Iberii dopiero zmierzy się z tym wyzwaniem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.