Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

US Navy broni USS Freedom

Marynarka wojenna, 26 kwietnia 2012

W odpowiedzi na zarzuty, dotyczące wysokiej usterkowości fregaty USS Freedom, przedstawiciele US Navy informują, że jest to wynik wprowadzania do służby nowej konstrukcji.

USS Freedom ma 115m długości i 3 tys. t wyporności. Napęd stanowią dwie turbiny gazowe Rolls-Royce'a (odmiana lotniczych Trentów 800) i dwa marszowe diesle Colt-Pielstick. Zapewniają one osiągnięcie prędkości maksymalnej 47 w. / Zdjęcie: US Navy

Niedawno do Kongresu USA wpłynęła analiza niezależnego think-tanku, Project On Government Oversight, zajmującego się zwalczaniem korupcji i nadużyć budżetowych, z wnioskiem o rezygnację z budowy fregat typu Freedom. Powodem ma być niski stopień sprawności pierwszego okrętu serii (zobacz: POGO wzywa do skasowania LCS).

We wtorek US Navy skierowała do parlamentu pismo z odpowiedziami na zarzuty. Stwierdzono w nim, że liczba usterek jest charakterystyczna dla nowych konstrukcji, powstających w bardzo szybkim czasie. Wskazano m.in., że fregatę przekazano marynarce dwa lata przed pierwotnie planowanym terminem i 3-5 lat wcześniej, niż trwa standardowy proces budowy i testowania amerykańskich okrętów wojennych.

Wszystkie usterki są odnotowywane, co daje podstawę do wprowadzania zmian konstrukcyjnych, także w budowanych obecnie jednostkach tego typu. Jako przykład podano kwestię 17 wykrytych ognisk rdzy, które zostały usunięte, a wprowadzone zmiany technologiczne mają - wg US Navy - gwarantować kompleksowe rozwiązanie problemu.

Drugi przykład dotyczył układu napędowego i jego częstych niesprawności. Ujawniono, że usterki notuje się głównie w silnikach diesla i trwają prace nad ich usprawnieniem. Odnośnie turbin gazowych - stosowanych zresztą w innych typach okrętów - poinformowano, że zawiodły one tylko dwukrotnie, ze względu na zassanie słonej wody przez system doprowadzający powietrze, w trakcie gwałtownych manewrów. Zmiany wlotów powietrza mają uniemożliwić wystąpienie podobnych objawów w przyszłości.

Występujące problemy z systemami bojowymi tłumaczono podobnie. Przypomniano, że system walki Aegis dla krążowników typu Ticonderoga testowano przez 10 lat.

Przedstawiciele US Navy podkreślili, że prowadzone na bieżąco prace już doprowadziły do wydłużenie średniego okresu bez występowania usterek ze 150 h - zaraz po wprowadzeniu do służby - do ponad 500 h obecnie.

Odrzucono także zarzut o ukrywaniu przez dowódców marynarki liczby niesprawności, wskazując, że US Navy informowała komisje obrony parlamentu o szczegółach eksploatacji USS Freedom.

W podsumowaniu stwierdzono, że fregata pokonała już 65 tys. Mm, wzięła udział w dwóch operacjach bojowych i kilku dużych ćwiczeniach. Amerykańska marynarka wojenna podtrzymuje dobrą ocenę jednostki i nie podziela wniosków, zawartych w analizie POGO.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.