Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

POGO wzywa do skasowania LCS

Marynarka wojenna, 24 kwietnia 2012

Project On Government Oversight (POGO), organizacja zajmująca się zwalczaniem korupcji i nadużyć budżetowych, zwróciła się do kongresu z wnioskiem o rezygnację z budowy fregat typu Freedom.

USS Freedom, pierwszy, prototypowy okręt klasy Littoral Combat Ship (LCS) Lockheed Martina jest pozytywnie oceniany przez dowódców US Navy. Według POGO ukrywają oni serię poważnych usterek / Zdjęcie: US Navy

Przedstawiciele POGO w liście do kongresmenów zwrócili się o rezygnację z zakupu części jednostek, w programie LCS o łącznej, szacowanej wartości 120 mld USD (liczba ta obejmuje prawdopodobnie także koszty utrzymania w służbie, koszt zakupu 55 okrętów jest zdecydowanie niższy). Opierając się na raportach US Navy, wskazują na zły stan techniczny i dużą liczbę usterek obu konkurencyjnych typów fregat.

Odnośnie trimarana USS Independence, przypomniano fakt wystąpienia korozji, która wymaga skierowania nowego okrętu do suchego doku (zobacz: Skorodowane LCS). O wiele bardziej poważne zarzuty dotyczą zbudowanego w klasycznym układzie USS Freedom.

Autorzy listu podkreślają, że w ciągu niecałego tysiąca dni - od akceptacji fregaty przez US Navy w sierpniu 2008 do umieszczenia jej w suchym doku latem ubiegłego roku - zanotowano 640 poważnych usterek. Dla przykładu, w trakcie 2-miesięcznego rejsu między bazami morskimi na Florydzie i w Californii, jedynie 20% systemów pokładowych zachowało sprawność. Najpoważniejsza awaria wystąpiła w trakcie operacji antypirackiej u wybrzeży Somalii. Usterka zasilania elektrycznego doprowadziła wtedy do wyłączenia siłowni i podstawowych systemów okrętu.

Także po zakończeniu 6-miesięcznych prac stoczniowych pasmo awarii nie zakończyło się. W bieżącym roku okręt wyszedł w morze tylko dwa razy, notując za każdym razem niesprawność układu napędowego oraz innych, kluczowych systemów.

Na tej podstawie przedstawiciele POGO wnioskują o natychmiastową rezygnację z zakupu okrętów Lockheed Martina lub - przynajmniej - o umożliwienie US Navy weryfikacji wyników postępowań przetargowych, które w ramowych umowach przyznały prawo budowy po nowych 10 okrętów obu konstrukcji (zobacz: Dwaj zwycięzcy).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.