Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Za miękki pas startowy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 28 maja 2012

Airbus Military przerwał swoją pierwszą serię prób startu samolotu A400M z nieutwardzonych pasów startowych. Powodem było zbyt miękkie podłoże.

Testy z udziałem 5 Airbusów 400M Grizzly miały w końcu tego miesiąca przekroczyć 1100 lotów i 3200 h, zapewniając spełnienie warunków do pełnej cywilnej certyfikacji już w lipcu br. Próby na nieutwardzonym pasie startowym są częścią przygotowań do spełnienia warunków dla samolotów wojskowych / Zdjęcie: Airbus Military

Podczas symulacji przerwania startu koła lewej, głównej goleni podwozia nadmiernie zgłębiły się w trawiasty pas lotniska i odwróciły gwałtownie samolot. Przedstawiciel Airbus Military poinformował, że incydent nie spowodował uszkodzenia maszyny i nie zagroził terminowi zakończenia prób, związanych z uzyskaniem certyfikatów cywilnych władz lotniczych.

Wcześniej Louis Gallois, prezes EADS informował, że uzyskanie dopuszczeń do lotów w cywilnej przestrzeni powietrznej spodziewane jest jeszcze przed końcem bieżącego roku, natomiast pierwsze dostawy dla francuskich wojsk lotniczych, największego obecnie odbiorcy A400M, mają nastąpić pod koniec 2012 lub na początku 2013 (zobacz: Montaż drugiego A400M, 2012-03-21).

Próby odbywały się na lotnisku Cottbus-Drewitz w Niemczech i miały potrwać do końca bieżącego tygodnia. Po incydencie samolot odleciał do Tuluzy we Francji. Próby mają być wznowione po dokładnej analizie dolnej warstwy pasa startowego na niemieckim lotnisku. Obecnie Airbus Military dysponuje zamówieniami na 170 samolotów z krajów europejskich oraz dodatkowo na 4 egz., które chce kupić Malezja.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.