Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Farnborough: AgustaWestland bliżej Rosji

Lotnictwo cywilne, 13 lipca 2012

Prezes AgustaWestland Bruno Spagnolini poinformował, że włosko-brytyjskie przedsiębiorstwo łączy siły z konsorcjum Russian Helicopters w celu wspólnego opracowania, produkcji i sprzedaży całkowicie nowego śmigłowca klasy 2,5 t.

AW139 szwajcarskiego Swiss Jet. Pierwszy taki śmigłowiec zmontowany w zakładach HeliVert w Tomolino już pod koniec br. zostanie przekazany klientowi / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Wśród produkowanych przez konsorcjum AgustaWestland śmigłowców, konstrukcja ta znajdzie się pod względem tonażu lekko poniżej AW109, zdecydowanie przewyższając PZL SW-4. Głównymi konkurentami mają być Eurocopter EC130 i Bell 407. Udział obu podmiotów w programie będzie jednakowy (50:50).

Przedsięwzięcie opiera się wcześniejszym porozumieniu obu producentów. W 2010 podpisali oni kontrakt joint-venture o montażu dwusilnikowych śmigłowców AW139 dla Rosji i WNP rynkach pod marką HeliVert (Rosyjska linia montażowa AW139, 2010-06-22). Nowy zakład w Tomolino pod Moskwą ma niebawem rozpocząć produkcję z pierwszych śmigłowców. Dostawę pierwszego zaplanowano na koniec tego roku. Linia montażowa nowego śmigłowca może być zlokalizowana w zakładach HeliVert. Spagnolini twierdzi, że jest tam wystarczająco dużo miejsca.

Tymczasem AgustaWestland planuje otworzyć linię produkcyjną cywilnych modeli koncernu w zakładach Yeovil w Wielkiej Brytanii. Zakład produkuje obecnie wojskowe śmigłowce AW101 i AW159 Wild Cat.

Zaczniemy od AW169 i AW189.W ciągu 2 lat możemy spodziewać, że produkcja cywilna w Yeovil osiągnie poziom 40%, powiedział Spagnolini.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.