Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Farnborough: Specjalne King Airy

Lotnictwo wojskowe, 14 lipca 2012

Beechcraft King Air 350ER, wyposażony w zmodyfikowany system misji i czujników opracowany przez spółkę SELEX Galileo ATOS, pomyślnie przeszedł pierwszy etap prób w locie wymaganych przez EASA.

Patrolowy King Air B200 lotnictwa Malty

King Air 350ER wykonywał loty z radarem Gabbiano SELEX Galileo i taktycznym systemem obserwacji ATOS. Zintegrowany charakter systemu i nowy interfejs pozwalają na ograniczenie obsługi do jednego operatora zarządzającego całym systemem, łącznie z radarem Gabbiano i czujnikami elektrooptycznymi.

ATOS został już wybrany przez sześć krajów. Obecnie służy ponad 40 systemów, na wielu platformach lotniczych. Popularne są także różne wersje radaru Gabbiano. Jednym z 6 dotychczasowych klientów jest brazylijski Embraer, który wybrał go dla opracowywanego wojskowego samolotu transportowego KC39 (V2500 dla KC-390, 2012-07-06).

Beechcraft King Air 350ER w wersji Special Mission prezentowany na tegorocznym Farnborough / Zdjęcia: Grzegorz Sobczak

Na Farnborough Hawker Beechcraft zaprezentował m. in. samolot demonstrator Beechcraft Multi-Mission King Air 350ER, o wydłużonej długotrwałości lotu do 12 h lub zasięgu przekraczającym 4500 km. Demonstrator został wyposażony radiolokator poszukiwawczy, zestaw czujników elektro optycznych i podczerwieni przeznaczone do misji dozorowania. Instalacje są certyfikowane przez FAA i EASA.

Dwa dodatkowe samoloty na wystawie w Farnborough są morski patrolowo ratowniczy King Air B200 wykorzystywany przez rząd Malty oraz wariant kontroli powietrznej (FIS) z bazie King Aira 350 - wyposażone w system Aerodata. Maltański B200 wykorzystywany do patrolowania morskich granic, również zawiera radar i zestaw czujników optoelektronicznych oraz systemów obserwacji w podczerwieni.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.