Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

V2500 dla KC-390

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 lipca 2011

Brazylisjki Embraer podpisał umowę z międzynarodowym konsorcjum IAE o dostawach silników rodziny V2500 dla wojskowych samolotów transportowych KC-390.

IAE V2528-D5 napędzający pasażerskiego MD-90 / Zdjęcie: Alan Radecki

Umowa jest kolejnym porozumieniem z kluczowym dostawcą podzespołów dla rozwijanego średniego samolotu transportowego Embraera. Wcześniej brazylijskie przedsiębiorstwo zawarło podobne umowy m.in. z amerykańską DSR, która zaprojektuje i dostarczy system załadunku i zrzutów powietrznych (zobacz: Pierwszy poddostawca dla KC-390) oraz z Rockwell Collinsem, odpowiedzialnym za awionikę.

Podpisane wczoraj porozumienie dotyczy silników V2500-E5. Będzie to odmiana jednostek napędowych, produkowanych od końca lat 1980. dla samolotów pasażerskich rodziny MD-80/90 oraz Airbusów 319, 320 i 321. Silniki te mają ciąg od 98 do 147 kN i masę ok. 2,4 t. Konsorcjum IAE tworzą Rolls-Royce, Pratt & Whitney, japońska JAEC i niemiecka MTU.

Harmonogram dostaw silników wynika z założeń programu KC-390. Zakłada się, że pierwsze jednostki napędowe dla prototypu zostaną przekazane w 2013. Rok później powinien odbyć się oblot maszyny. Dostawy silników z produkcji seryjnej przewidziane są na 2015, kilka miesięcy przed pierwszymi dostawami KC-390. Przedstawiciele IAE przewidują, że będą zaopatrywać Embraera w V2500-E5 przynajmniej do 2030.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra