Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjskie Mistrale nabierają kształtów

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 lipca 2012

Do września 2012 zakończona ma zostać faza dokładnego projektowania rosyjskiej wersji 199-metrowych francuskich okrętów wsparcia operacji desantowych Mistral. DCNS ujawnił właśnie ich wygląd.

Francuski koncern stoczniowy DCNS ujawnił właśnie, jak wyglądać będzie  jednostka rosyjska, wypierająca ponad 22 tys. ton i poruszająca się z  maksymalną prędkością ponad 18 węzłów / Rysunek: DCNS

Pod koniec 2011 rozpoczęły się wstępne prace studialne nad dostosowaniem projektu Mistrala do koncepcji rosyjskiego klienta. Ta pierwsza faza projektowa przedsięwzięcia zakończyła się w kwietniu 2012. Natychmiast po akceptacji uruchomiono drugi etap prac projektowych, których zakończeniem ma być przyjęcie jesienią bieżącego roku dokładnych rysunków rosyjskiego Mistrala. Konieczność dopasowania projektu do operacji w skrajnych zimowych warunkach arktycznych wymagała zastosowania dodatkowych układów odladzania pokładu lotniczego i ogrzewania, co powiększyło zdecydowanie moc koniecznych generatorów energii elektrycznej. Należało na przykład dostosować wszelkie punkty poboru energii, a także wpięcia urządzeń elektronicznych do systemu zgodnego z standardami stosowanymi w rosyjskiej flocie.

Rosjanie zażyczyli sobie dostosowania wysokości pokładów hangarowych do  śmigłowców pokładowych Kamowa. Umowa zakłada, że okręty otrzymają  również rosyjskie wyposażenie i typowe rosyjskie standaryzowane systemy  uzbrojenia morskiego / Rysunek: DCNS

W tym samym czasie w stoczni STX w St. Nazaire, która działa na zlecenie państwowego francuskiego koncernu stoczniowego DCNS - głównego wykonawcy, a także dostawcy systemów komunikacji, dowodzenia i zarządzania, ruszyły pierwsze prace przy cięciu boków stali przewidywanych w konstrukcji dolnych partii kadłuba pierwszego rosyjskiego Mistrala (Budowa rosyjskiego Mistrala, 2012-02-02). Nie będą się różniły od stosowanych w jednostkach francuskich.

We wrześniu 2012 pierwszy 100-tonowy, modułowy element konstrukcyjny zostanie dostarczony na pochylnię, a jego ustawianie w przyrządach montażowych rozpocznie się na początku 2013. Rosyjska grupa stoczniowa OSK, zgodnie z warunkami umowy, jest podwykonawcą stoczni w St. Nazaire (Bałtijskij Zawod zbuduje Mistrale, 2011-12-03). I dostarczyć ma do finalnego montażu 12 elementów kadłubowych dwóch rosyjskich Mistrali oraz oba kompletne moduły rufowe (dla 2 pierwszych francuskich jednostek wykonały je polskie stocznie grupy Remontowa/Północna).

Pierwszy rosyjski Mistral ma zostać oddany użytkownikowi w 2014, w trzy lata po efektywnym uruchomieniu prac konstrukcyjnych. Drugi rok później.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra