Dziś dokonano oblotu bsl Falco Evo - konstrukcji Selex Galileo należącego do włoskiego koncernu Finmeccanica. Bezzałogowiec wystartował z bułgarskiego lotniska Czesznegirowo.
Pierwszy lot włoskiego prototypu bezzałogowca rozpoznawczego Falco Evo trwał 40 minut. W testach osiągnął on wysokość 450 metrów w konfiguracji z wysuniętymi klapami. Lot i lądowanie odbyły się bez problemów.
Selex Galileo zademonstrował po raz pierwszy nowy bsl z rodziny Falco w czerwcu 2011 na salonie w Le Bourget. Jest on znacznie większy od poprzednika - jego rozpiętość jest prawie dwukrotnie większa. Falco Evo ma udźwig systemów rozpoznawczych na poziomie 100-120 kg (Falco - 80 kg). Jego planowana długotrwałość lotu ma przekraczać 18 godzin, o 10 więcej niż standardowego Falco.
Falco w podstawowej wersji kupiły - według producenta - cztery kraje, w tym Pakistan (Falco nad Pakistanem, 2009-03-09). Islamabad kupił 5 bsl tego typu w 2007. Selex Galileo twierdzi, że sprzedał łącznie 50 Falco. Nie informuje jednak o pozostałych klientach. Prawdopodobnie są wśród nich Jordania i Arabia Saudyjska.
Zdjęcia: Selex Galileo