Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

14 HC-144A dla US Coast Guard

Przemysł zbrojeniowy, 30 lipca 2012

Amerykańska straż ochrony wybrzeża (USCG) odebrała 14. samolot patrolowy HC-144A. Jest to trzecia i ostatnia maszyna dostarczona w ramach realizacji kontraktu z 2010.

Dostarczony HC-144A będzie 2. z docelowo 4 samolotów tego typu stacjonujących w Coast Guard Air Station Cape Cod, Massachusetts / Zdjęcie: Airbus Military/USCG

Odbiór HC-144A Ocean Sentry odbył się przed kilkoma dniami w jednej z hal montażowych Airbus Military w Sevilli. Jest to już 14. patrolowiec przekazany USCG przez producenta, koncern EADS. Dostawy pierwszych rozpoczęły się jeszcze w 2006. Kontrakt na początkowe 11 maszyn został zrealizowany w 2010. W tym samym czasie straż ochrony wybrzeża podpisała umowę na zakup kolejnych 3 samolotów, która właśnie została zrealizowana (Kolejne CN-235 dla US Coast Guard, 2010-08-24). W 2011 zawarto kolejne porozumienie na dostawę dodatkowych 3 patrolowców. Pierwszy z nich ma zostać wprowadzony do wyposażenia USCG w 2013. Pozostałe dwa rok później.

Docelowo USCG planuje zakup i wprowadzenie do służby łącznie ok. 30 HC-144A. Mają one w całości zastąpić wykorzystywane dotąd odrzutowe HU-25 Guardian, czyli zmodernizowaną wersję francuskiego Falcona 20G. Plany te wpisują się w szerszy program modernizacyjny wyposażenia straży przybrzeżnej.

USCG wykorzystuje obecnie 211 statków powietrznych, w tym m.in. 2 C-37A Gulfstream V, 33 HC-130 Hercules, w wersjach H (27) i J (6) (Herculesy dla US Coast Guard, 2008-03-07), 42 śmigłowce HH/MH-60J (Sikorsky S-70), modernizowane do wariantu T oraz 101 pokładowych HH/MH-65C (to odmiana francuskich Dolphinów), modernizowane do modelu D przez zainstalowanie nowych systemów łączności. Zadania obserwacji powietrznej realizują również prywatne samoloty, zaliczane do formacji pomocniczej, Coast Guard Auxilirists. W planach jest także wprowadzenie do wyposażenia dwóch typów bsl: operujących na wysokim i średnim pułapie (HAEUAV) oraz pionowego startu i lądowania (VUAV).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.