Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Typu 26

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 21 sierpnia 2012

Brytyjski resort obrony ujawnił oficjalnie sylwetkę nowej fregaty Typu 26, której pierwsze egz. powinny wchodzić do służby po 2020, zastępując jednostki Typu 23.

Artystyczna wizja nowej fregaty / Rysunek: BAE Systems

Prace nad nowymi wielozadaniowymi fregatami Royal Navy ruszyły w 1998, w trakcie przyjmowania do służby ostatnich jednostek Typu 23. W 2010 zlecenie na prace projektowe - ma bazie wstępnych propozycji - otrzymało konsorcjum z BAE Systems Surface Ships na czele (Zielone światło dla brytyjskich fregat, 2010-03-26).

Niedawno koncern zakończył ten etap programu, przedstawiając wczoraj wraz z resortem obrony sylwetkę nowego okrętu. Nazwany Global Combat Ship Type 26, będzie on miał wyporność ok. 5400 t i długość 148 m. Zaprojektowany w technologii stealth - czego przejawem jest m.in. niska sylwetka, zminimalizowanie liczby klasycznych anten i relingów - będzie jednostką wielozadaniową, zdolna do wypełniania całego spektrum zadań.

Ujawniono, że głównym uzbrojeniem będą pionowe wyrzutnie pocisków rakietowych różnych typów i przeznaczenia oraz armata morska średniego kalibru. Pokład i hangar lotniczy ma pomieścić śmigłowiec Merlin lub Wildcat, a także aparaty bezzałogowe, w tym również podwodne.

W porównaniu do innych klasycznych okrętów tego typu, GCS ma mieć także zwiększone możliwości brania udziału w misjach humanitarnych, co oznacza prawdopodobnie wygospodarowanie miejsca dla dodatkowych osób i towarów na pokładzie. Ze względu na interesy narodowe Wielkiej Brytanii założono dużą autonomiczność jednostki, umożliwiając długotrwałe przebywanie poza bazami.

Obecnie BAE Systems rozpoczyna etap tworzenia bardziej precyzyjnego projektu, połączonego z przedstawieniem szczegółowego kosztorysu oraz szacunków kosztów użytkowania. Na tej podstawie władze wojskowe zdecydują o docelowej licznie nowych fregat. Obecnie planuje się zamówienie 13 egz., dla zastąpienia w stosunku 1:1 okrętów Typu 23.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.