Indonezyjska Lion Air oraz malezyjska National Aerospace and Defense Industries (NADI) planują uruchomienie od maja przyszłego roku nowej niskokosztowej linii lotniczej, Malindo Airlines, konkurenta AirAsia.
W zawiązanej spółce 51% udziałów otrzymała NADI, która specjalizuje się w serwisowaniu i remontach sprzętu lotniczego. Będzie wykonywała identyczne usługi także dla samolotów nowego przewoźnika. Z kolei Lion Air zapewni 12 Boeingów 737, które od maja 2013 powinny rozpocząć loty z Kuala Lumpur na kilku liniach, w tym krajowych oraz zagranicznych: do Indonezji, Wietnamu, Australii, Chin i na Filipiny.
Zakłada się bardzo szybki wzrost liczby użytkowanych samolotów. W 2015 ma być ich już sto, z czego 5 B787-8 ma umożliwić loty do Europy. Przedstawiciele inwestorów tłumaczą, że rynek azjatycki jest jednym z najszybciej rozwijających się na świecie. Tylko w regionie pacyficznym – a więc podstawowym dla Malindo Airlines – w 2030 powinno przewozić się rocznie 2,2 mld pasażerów. To z kolei będzie wymagać zakupu 11 450 nowych samolotów.
Malindo Airlines ma być głównym konkurentem Air Asia, dynamicznie rozwijającego się malezyjskiego przewoźnika niskokosztowego. W marcu bieżącego roku posiadał on 101 Airbusów 320-200, ale zamierza szybko zwiększyć tę liczbę, oczekując na dostawy kolejnych 79 maszyn tego typu. Co więcej, w ubiegłym roku zamówił w europejskim koncernie 200 maszyn modelu 320neo (Rekord Airbusa, 2011-06-24).