Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Konkurencja dla AirAsia

11 września 2012

Indonezyjska Lion Air oraz malezyjska National Aerospace and Defense Industries (NADI) planują uruchomienie od maja przyszłego roku nowej niskokosztowej linii lotniczej, Malindo Airlines, konkurenta AirAsia.

Jeden z Boeingów 737-900ER indonezyjskiego przewoźnika. Samoloty tego typu stanowią trzon obecnej floty Lion Air i właśnie one będą użytkowane przez Malindo Airlines / Zdjęcie: Lion Air

W zawiązanej spółce 51% udziałów otrzymała NADI, która specjalizuje się w serwisowaniu i remontach sprzętu lotniczego. Będzie wykonywała identyczne usługi także dla samolotów nowego przewoźnika. Z kolei Lion Air zapewni 12 Boeingów 737, które od maja 2013 powinny rozpocząć loty z Kuala Lumpur na kilku liniach, w tym krajowych oraz zagranicznych: do Indonezji, Wietnamu, Australii, Chin i na Filipiny.

Zakłada się bardzo szybki wzrost liczby użytkowanych samolotów. W 2015 ma być ich już sto, z czego 5 B787-8 ma umożliwić loty do Europy. Przedstawiciele inwestorów tłumaczą, że rynek azjatycki jest jednym z najszybciej rozwijających się na świecie. Tylko w regionie pacyficznym – a więc podstawowym dla Malindo Airlines – w 2030 powinno przewozić się rocznie 2,2 mld pasażerów. To z kolei będzie wymagać zakupu 11 450 nowych samolotów.

Malindo Airlines ma być głównym konkurentem Air Asia, dynamicznie rozwijającego się malezyjskiego przewoźnika niskokosztowego. W marcu bieżącego roku posiadał on 101 Airbusów 320-200, ale zamierza szybko zwiększyć tę liczbę, oczekując na dostawy kolejnych 79 maszyn tego typu. Co więcej, w ubiegłym roku zamówił w europejskim koncernie 200 maszyn modelu 320neo (Rekord Airbusa, 2011-06-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.