Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jeszcze jedno opóźnienie?

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 13 marca 2008

Według amerykańskiej prasy, Boeing prawdopodobnie będzie musiał ogłosić kolejne opóźnienie programu B787 Dreamliner.

Publiczna prezentacja B787, w lipcu 2007. Od tego czasu pojawiają się jedynie kolejne informacje o opóźnieniu programu. Prawdopodobnie nie ostatnie. Może to spowodować wycofanie się części odbiorców. Do połowy stycznia 2008 Boeing zebrał potwierdzone zamówienia na 857 B787 / Zdjęcie: Boeing

Mimo, że na konferencji International Society of Transport Aircraft Trading (ISTAT), międzynarodowego stowarzyszenia handlu transportu lotniczego w Orlando, która odbyła się w tym tygodniu, przedstawiciele Boeinga zapewniali, że dotrzymają terminu oblotu pierwszego Dreamlinera, przedstawiciele linii lotniczych, w rozmowach z mediami, wyrażali duży sceptycyzm.

To stanowisko oficjalne, jest również nieoficjalne, powiedział jeden z uczestników konferencji, dodając, że przedstawiciele przewoźników nie wierzą w dotrzymanie obietnic złożonych w styczniu. Boeing zapowiedział wtedy opóźnienie programu o kolejne 3 miesiące, pierwszy oblot w marcu lub czerwcu 2008 i rozpoczęcie dostaw na początku 2009 (zobacz: Dreamliner opóźniony).

Niedowierzanie przewoźników ma uzasadnienie w nieoficjalnych informacjach, jakie przedostają się do wiadomości publicznej, od przedstawicieli koncernu lub po negocjacjach z odbiorcami. Wynika z nich, że tempo prac wdrożeniowych zmalało, a założony terminarz nie jest możliwy do zrealizowania.

Kilka dni temu Richard Safran, analityk Goldman Sachs, ogłosił, że spodziewa się kolejnego opóźnienia. Szacuje je na kilka miesięcy. Ocenia, że zamiast planowanych 105 samolotów, które mają być wyprodukowane w 2009, zakłady montażowe w Everett opuści nie więcej niż 50 egzemplarzy.

Przedstawiciele linii lotniczych wyrażają nieoficjalnie (by nie wpłynąć na notowanie giełdowe koncernu) rosnące zniecierpliwienie. Uważają, że Boeing powinien ogłosić za pierwszym razem, w listopadzie 2007, 18-miesięczne opóźnienie. Zamiast tego powtarzają błąd Airbusa, który podawał kolejne terminy, by ostatecznie przekazać Singapore Airlines pierwszego A380, 22 miesiące po pierwotnym terminie, narażając się na poważne straty i anulowanie wielu wcześniejszych zamówień.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.