Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Do-228 w Nepalu

Lotnictwo cywilne, 28 września 2012

W Nepalu rozbił się samolot Dornier Do-228-200 należący do Sita Air. W katastrofie zginęło 19 osób.

Utracony Do-228 leciał do Lukli niedaleko Mount Everestu. Rozbił się 2 km od lotniska, nad brzegiem rzeki. W katastrofie zginęli wszyscy znajdujący się na pokładzie samolotu: 3 członków załogi i 16 pasażerów

Dwusilnikowy samolot pasażerski Do-228 wystartował z lotniska Tribhuvan w Kathmandu o 6:17 czasu lokalnego. Leciał do Lukli niedaleko Mount Everestu. Rozbił się 3 minuty po starcie. Wcześniej pilot zameldował o problemach technicznych i próbował zawrócić na lotnisko. Otrzymał zgodę na awaryjne lądowanie, ale nie zdołał dolecieć do pasa. Rozbił się 2 km od niego, nad brzegiem rzeki, i spłonął.
W katastrofie zginęli wszyscy znajdujący się na pokładzie samolotu – 3 członków załogi i 16 pasażerów. Wśród tych ostatnich było 7 Brytyjczyków, 5 Chińczyków i 4 Nepalczyków. 

Lot odbywał się w dobrych warunkach pogodowych. Warunki atmosferyczne nie miały wpływu na katastrofę. Najbardziej prawdopodobną jej przyczyną było zderzenie z ptakiem.

Rozbity samolot to Dornier Do-228-200 nr rej. 9N-AHA, nr ser. 8123, który wykonał pierwszy lot 8 kwietnia 1987. Należał do kompanii Sita Air. Przewoźnik dysponował trzema samolotami tego typu, w tym jednym wycofanym z eksploatacji

Do poprzedniej katastrofy Do-228 w Nepalu doszło w maju br. (Znowu w Nepalu rozbił się Dornier, 2012-05-14). Samolot rozbił się podczas podejścia do lądowania na lotnisku Jomson na północnym zachodzie kraju. Zginęło wówczas 15 z 21 osób znajdujących się na pokładzie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.