Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

KAI KT-1 dla Peru

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 listopada 2012

Przedstawiciele Korea Aerospace Industries (KAI) poinformowali dzisiaj o zawarciu umowy na dostarczenie do Peru 20 samolotów turbośmigłowych KT-1 i KA-1S.

Wersja KA-1 to wersja KT-1 przystosowana do zadań wsparcia. Samoloty posiadają pięć węzłów do podwieszania zewnętrznego uzbrojenia, po dwa pod każdym z płatów i jeden pod kadłubem. Maszyna może być uzbrojona w zasobniki z karabinami maszynowymi, w wyrzutnie niekierowanych lub kierowanych pocisków rakietowych (w tym drugim przypadku rodziny AIM-9 Sidewinder dla samoobrony) oraz klasycznych bomb / Zdjęcie: USAF

Połowę samolotów będzie reprezentował model szkolenia podstawowego KAI KT-1. Drugie dziesięć, sprzedano w uzbrojonym wariancie KA-1S. Ich wartość szacowana jest na 200 ml USD. Pierwsze 4 egz. zostaną zbudowane w Korei Południowej, a pozostałe będą montowane w Peru, w wojskowych zakładach Seman.

Jest to pierwsza transakcja KAI na rynku Ameryki Łacińskiej i trzecia sprzedaż zagraniczna samolotów rodziny KT-1. W 2003 siedem samolotów KT-1B w raz z częściami zamiennymi za 60 mln USD kupiła Indonezja. 2 lata później powiększyła zlecenie o kolejne 5 egz. Jeden z zakupionych samolotów jednak uległ katastrofie w 2010. Bazując na tych doświadczeniach współpracy, Indonezja i Korea Południowa zdecydowały się na wspólne opracowanie nowego myśliwca KF-X (Wspólny myśliwiec Korei Płd. i Indonezji, 2010-07-16).

W czerwcu 2007 KAI podpisała z Turkish Aerospace Industries (TAI) umowę na dostarczenie wojskom lotniczym Turcji za 500 mln USD 40 egz. KT-1T, z opcją na kolejne 15. Tu również pierwsze pięć samolotów powstało w KAI, a pozostałe są montowane w zakładzie pod Ankarą. Dostawy rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2010 i potrwają do 2014.

Rozwój KT-1 rozpoczął się od uruchomionego w 1988 przez wojska lotnicze Korei programu KTX. Samolot powstał w oparciu o opracowany przez Dassault Systèmes program wspomagania prac inżynierskich w zakresie trójwymiarowego projektowania CATIA (Computer Aided Three-dimensional Interactive Application).

Do 1991 powstało 9 prototypów KT-1. Pierwszy lot został wykonany w listopadzie 1991. Program otrzymał w 1995 kryptonim Woongbee. Loty testowe zakończono w 1998. Rok później Seul zamówił 85 KAI KT-1, z opcją na dalsze 15. W 2000 pierwszy samolot KT-1 wszedł do służby, a dostawy pozostałych zostały zakończone w 2002.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra