Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Falcon 2000DX

Lotnictwo cywilne, 20 marca 2008

Pierwszy Falcon 2000DX wszedł do służby, poinformowali w środę przedstawiciele Dassault Aviation. Samolot trafił do prywatnego odbiorcy w USA.

Nowy Falcon reklamowany jest jako idealny samolot do biznesowych lotów kontynentalnych, głównie ze względu na fakt, że przy mniejszych zbiornikach paliwa niż w modelu EX, może lądować po bardzo krótkim locie, zabrać kolejnych pasażerów i wystartować bez tankowania. Maksymalna masa startowa wynosi bowiem 18 450 kg, lądowania 17 685, przy masie paliwa 6570 kg / Zdjęcie: Dassault Aviation

Falcon 2000DX to kolejna, podstawowa wersja modelu 2000, wprowadzonego do sprzedaży w pierwszej połowie ubiegłej dekady. Jednocześnie będzie to samolot o nieco mniejszym zasięgu niż wersja EX, z 2001. Dzieli z nią jednak podstawowe elementy konstrukcji, w tym np. silniki Pratt & Whitney Canada PW308C.

Dassault Aviation ogłosił rozpoczęcie programu jego budowy w 2005. Pierwszy lot odbył się 19 czerwca 2007, po czym uzyskano europejskie i amerykańskie certyfikaty dopuszczenia do eksploatacji. Niedawna dostawa pierwszego DX-a rozpoczyna proces jego sprzedaży.

Mapa zasięgu Falcona 2000DX. Mimo przystosowania nowego modelu do krótszych podróży, Falcon - podobnie jak wszystkie modele tego typu - zachowuje zdolność do lotów międzykontynentalnych / Rysunek: Dassault Aviation

Nie będzie to jednak samolot cieszący się największym powodzeniem klientów. W ubiegłym roku Dassault dostarczył odbiorcom 70 Falconów, z tego 2 najmniejsze, modelu 50EX, 28 trzysilnikowych maszyn rodziny 900, 32 rodziny 2000 i 6 nowych, największych 7X, o zasięgu ponad 10 tys. km. (zobacz również: Trzeci rekordowy rok Falcona).

Falcony 900 cieszą się stałym, sporym zainteresowaniem od ponad 25 lat, ze względu na bezpieczny, trzysilnikowy układ napędowy i wyposażenie, spełniające standardowe potrzeby klientów. Prawdziwym przebojem okazuje się model 7X, na który Dassault zebrał już 200 zamówień, co stanowi ponad 90% obecnego portfela zamówień. Natomiast wśród rodziny dwusilnikowych Falconów 2000, niepodzielnie panuje model EX o zasięgu 7 030 km (przy 6 pasażerach, braku wiatru i z rezerwą paliwa). W ubiegłym roku klienci odebrali ich 31. Tylko jeden egz. reprezentował wersję standardową…

Z tego powodu przedsiębiorstwo musiało uzupełnić swoją ofertę o nowy samolot podstawowy, o zasięgu 6000 km. Trudno jednak przypuszczać, by stał się on wielkim przebojem francuskiego wytwórcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.