Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Amerykański Zeppelin uziemiony

Lotnictwo cywilne, 23 listopada 2012

14 listopada amerykańska Airship Ventures przerwała loty sterowca Zeppelin NT, o nazwie własnej Eureka. Powodem jest brak sponsorów.

Eureka jest napędzana trzema silnikami Lycoming IO-360 o mocy 200 KM. Zapewniają one sterowcowi o długości 75 m prędkość maksymalną 125 km/h, choć prędkość przelotowa mieści się w przedziale od 65 do 95 km/h

Sterowiec został sprowadzony do USA w 2008 (Sterowcem przez USA, 2008-10-21). Zeppelin stał się wtedy największym cywilnym, pasażerskim statkiem powietrznym tej klasy za Atlantykiem, detronizując Goodyeary GZ-20 o długości 58 m.

Podstawowym celem właścicieli Eureki były loty wycieczkowe i wynajmowanie powierzchni reklamowej na poszyciu sterowca. Dodatkowo w ostatnim czasie zaczęto realizować loty badawcze, głównie na rzecz rządu i ośrodków akademickich.

Niestety, przedstawiciele Airship Ventures poinformowali, że 14 listopada br. zostali zmuszeni do uziemienia sterowca. Powodem jest brak zleceń reklamowych. Bez nich utrzymanie Eureki staje się nieopłacalne. Co prawda bilet na lot wycieczkowy kosztuje od 375 do 495 USD, a kabinę zaprojektowano dla 12 osób, jednak uzyskane w ten sposób środki wystarczą jedynie na pokrycie bieżących wydatków. Co więcej, loty są zależne od warunków pogodowych.

Kabina pasażerska sterowca / Zdjęcia: Airship Ventures

Dla zapewnienia utrzymania sprawności sterowca, pokrycia kosztów wynajmu hangaru i innych opłat potrzeba 5-6 mln USD rocznie. Przedstawiciele spółki podkreślają, że jest to porównywalne z ceną jednominutowej reklamy w czasie finałowego meczu amerykańskiego futbolu (Super Bowl). Póki co jednak, nie udało się im znaleźć odpowiedniego zleceniodawcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.