Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CH-53K gotowy do prób

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 05 grudnia 2012

Przedstawiciele Sikorsky Aircraft poinformowali wczoraj o zakończeniu montażu pierwszego prorotypu śmigłowca CH-53K. Maszyna zostanie poddana serii testów stacjonarnych.

CH-53K w zakładach koncernu na Florydzie / Zdjęcie: Flightglobal

Prace nad śmigłowcem przeznaczonym do testów stacjonarnych, GTV (Ground Test Vehicle), rozpoczęły się w 2011 (Montaż testowego CH-53K, 2011-06-27). Przez najbliższe miesiące CH-53K GTV będzie poddawany serii prób systemów pokładowych, w tym silników i całego układu napędowego, szczególnie pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa.

Poza GTV Sikorsky skierował już do testów wytrzymałościowych dwa kadłuby, a w najbliższym czasie wyprodukuje jeszcze 4 prototypy przeznaczone do prób w locie. Według obecnych założeń, powinny się one rozpocząć w 2014 i trwać przez około rok. Program badawczo-rozwojowy CH-53K, połączony z przygotowaniem produkcji seryjnej, ma wartość ok. 3,5 mld USD.

Najnowszy produkt Sikorsky Aircraft to kolejna wersja śmigłowców rodziny CH-53. Zakres zaproponowanych zmian w stosunku do obecnie wykorzystywanego modelu E (zupełnie nowy układ napędowy, awionika, system łączności i zarządzania walką, znacznie przeprojektowany kadłub) spowodował jednak, że można mówić o nowym wiropłacie, dzielącym z poprzednikami jedynie ogólny układ konstrukcyjny.

Głównym uzytkownikiem CH-53K będzie Korpus Piechoty Morskiej USA, który zamówił ponad 200 egz. Producent liczy także na zlecenia eksportowe przynajmniej części dotychczasowych użytkowników śmigłowców tej rodziny. Wstępne zainteresowanie nabyciem nowych maszyn wyraziło już kilka państw, w tym Niemcy, Izrael, Tajwan i Francja (Eksportowe szanse CH-53K, 2010-07-06).

Program rozwoju ciężkiego śmigłowca CH-53K jest częścią szerszego planu odmłodzenia floty wiropłatów USMC. W jego ramach hybrydowe samoloty V-22 Osprey zastępują podstawowy śmigłowiec transportowy Korpusu – średnie CH-46 Sea Knight. Z kolei lżejsze śmigłowce szturmowe AH-1Z Viper i wielozadaniowe UH-1Y Venom, zastępują swoje starsze wersje, odpowiednio AH-1W Super Cobra i UH-1N Twin Huey.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.