Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

T56 3.5 lepszy niż się spodziewano

Lotnictwo wojskowe, 11 grudnia 2012

Rolls-Royce poinformował, że wstępne wyniki przeprowadzonych w ostatnich miesiącach testów silników Allison T56 w wersji 3.5 okazały się lepsze niż pierwotnie zakładano.

C-130H (ANG 21536) w czasie testów silników Allison T56 w wersji 3.5 na terenie bazy wojsk lotniczych USA Edwards w Kalifornii / Zdjęcie: Rolls-Royce

W opublikowanym wczoraj oświadczeniu Rolls-Royce poinformował o wstępnych wynikach prowadzonych na przełomie września i października br. testów silników Allison T56 w wersji 3.5 (C-130H z nowym silnikiem, 2012-09-18). Konstruktorom udało się uzyskać zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu do wcześniejszej generacji jednostek pędnych na poziomie 9,7%. Zmniejszono też poziom sygnatury cieplnej. Było to możliwe, m.in. dzięki zamontowaniu nowych, wydajniejszych łopat wirników.

Ostateczne wyniki testów mają zostaną ogłoszone do końca br. Z kolei w 2013 T56 3.5 powinny uzyskać certyfikat amerykańskich władz lotniczych FAA oraz akceptację przydatności operacyjnej ze strony USAF.

T56 3.5 są przeznaczone dla amerykańskich Lockheed C-130H Hercules wyposażonych w starsze modele tych silników. Zmiany w ponad 220 samolotach (co daje ok. 900 silników wraz z zapasowymi) będą wprowadzane w czasie remontów jednostek napędowych. Pozwoli to USA na wydłużenie resursów C-130H do 2040 i na zmniejszenie kosztów eksploatacji w tym okresie o nawet 2 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.