Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Koniec Kemper Aviation

Lotnictwo cywilne, 26 marca 2008

Kemper Aviation, niewielka szkoła lotnicza z Florydy, straciła licencję i nie może dalej świadczyć usług. Powodem są nieprawidłowości, które doprowadziły do 3 katastrof w ciągu 6 miesięcy.

Przypomnijmy, 13 marca na Florydzie, na pastwisku Martin County Ranches, 80 km na północny-zachód od West Palm Beach, rozbiła się Cessna 172S ze szkoły lotniczej Kemper Aviation. Samolot był pilotowany przez 36-letniego Jeffa Rozella, współwłaściciela i dyrektora ośrodka. Na pokładzie było także trzech uczniów.

Katastrofa skupiła uwagę na tej stosunkowo niewielkiej szkole lotniczej. Okazało się, że po zmianie właścicieli, od 2004, doszło tam aż do 8 wypadków, w tym 3 ze skutkiem śmiertelnym, natomiast byli studenci i instruktorzy już wcześniej wypowiadali się krytycznie na temat braku dyscypliny i złego stanu technicznego samolotów (zobacz: Katastrofa na Florydzie).

Co bardziej frapujące, amerykańskie władze lotnicze rozpoczęły w lutym kontrolę ośrodka, nie znajdując żadnych powodów do jego zamknięcia. Mimo, że już wtedy wiedziano, iż Kemper Aviation to najbardziej niebezpieczna z 66 szkół lotniczych na Florydzie. Odebranie licencji nastąpiło dopiero wczoraj, prawie dwa tygodnie po katastrofie. Sprawą zainteresowali się również dwaj miejscowi kongresmani, wzywając FAA do priorytetowego badania Kemper Aviation.

Komisja badania przyczyn wypadków lotniczych wydała jednocześnie wstępny raport o marcowej tragedii. Śledczy ujawnili, że Cessna 172S, pilotowana przez Jeffa Rozelle, leciała zbyt nisko (ok. 80-85 m) i bardzo wolno. Prawdopodobnie była również przeciążona. Mimo, że nie określono bezpośrednich przyczyn wypadku, te dwie sprawy stanowią dowód pogwałcenia podstawowych zasad bezpieczeństwa lotów.

Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.