W Rosji odnaleziono wrak śmigłowca R44, który zaginął nie daleko Moskwy, a w Meksyku samolotu Learjet 25, którym leciała piosenkarka Jenni Rivera. W katastrofie pierwszego zginęły 3 osoby, a drugiego – 7.
Lekki śmigłowiec Robinson R44 II Raven zaginął 8 grudnia (W Rosji zaginął śmigłowiec R44 , 2012-12-10). Leciał z lądowiska koło elitarnego ośrodka Płoski w rejonie Konakowskim Obwodu Twerskiego w pobliże wioski Ozierieckoje rejonu Dmitrowskiego Obwodu Moskiewskiego. Na jego pokładzie znajdowały się 3 osoby, w tym właściciel, kontrowersyjny biznesman Fiodor Carow.
Wrak maszyny znaleźli przypadkowo myśliwi dopiero 12 grudnia. Okazało się, że wszyscy na jej pokładzie zginęli.
Rozbity śmigłowiec należał do Ak Bars Aero. Miał rejestrację RA-04189, a numer seryjny 11459.
Rosyjskie media podają, że Carow już kilka razy uciekał z wykorzystaniem śmigłowca policji. Carow był ścigany od 2009 za przestępstwa, w wyniku których budżet FR miał stracić 1,5 mld rubli. Lot 8 grudnia nie był zgłoszony nadzorowi lotniczemu.
Dyspozycyjny Learjet 25 zaginął 9 grudnia, lecąc z Monterrey do Toluca (Zaginął Learjet 25, 2012-12-09). Na jego pokładzie znajdowało się 7 osób, w tym 2 członków załogi. Jedną z pasażerek była znana w Meksyku i USA piosenkarka, 43-letnia Jenni Rivera.
Wrak samolotu znaleziono dopiero wczoraj niedaleko Iturbite, w górzystym terenie na wysokości blisko 3 km. Wszyscy znajdujący się na jego pokładzie zginęli. Pilot samolotu, Miguel Perez, miał 78 lat. Drugim pilotem był Alejandro Torres.
Rozbity Learjet 25 należał do Starwood Management z Las Vegas. Miał rejestrację N345MC, a numer seryjny 25-046.
Śledztwo przeciwko Starwood Management prowadzi US Drug Enforcement Administration i to pod jej kontrolą odbywa się wyjaśnianie przyczyn katastrofy. Formalną właścicielką przedsiębiorstwa jest szwagierka wielokrotnie już karanego za oszustwa i przemyt narkotyków Christian Esquino, ale funkcjonariusze DEA twierdzą, że faktycznie to on jest jego właścicielem.
DEA już wcześniej zatrzymała samoloty należące do Starwood Management, bazujące w Arizonie i Teksasie. W lutym był to Gulfstream G-1159A wart 1,5 mln USD, a we wrześniu wyceniany na milion dolarów Hawker 700 z 1977.
Według Christian Esquino, Jenni Rivera chciała kupić Learjeta. Feralny lot miał posłużyć m.in. do oceny maszyny.