Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Gąsienicowy LPU-1

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 30 grudnia 2012

Choć Inspektorat Uzbrojenia nie podjął żadnych decyzji w sprawie lekkich pojazdów uderzeniowych, to Concept z Bielska-Białej kontynuuje rozwój LPU-1. Obecnie trwają prace nad pakietem trakcyjnym do poruszania się w warunkach ekstremalnych.

Gąsienice są elementem pakietu do działania w warunkach ekstremalnych. Podniosą one możliwości terenowe pojazdu podczas działań w trudnym rodzaju terenu. Większe niż w przypadku kół pole kontaktu między gąsienicami a podłożem doskonale sprawdza się w śniegu lub na grząskim piasku

Na MSPO 2012 przedsiębiorstwo Concept ujawniło prototyp LPU-1 4x4 (roboczo nazwany Wirus), stworzony w odpowiedzi na ogłoszoną w maju 2012 przez Inspektorat Uzbrojenia analizę rynku dotyczącą możliwości zakupu 118 lekkich pojazdów uderzeniowych (LPU-1 z Bielska, 2012-09-23). Choć do tej pory IU analizuje 12 nadesłanych propozycji i nie opublikował jeszcze wstępnych założeń taktyczno-technicznych dla tego rodzaju szybkich wozów terenowych, producent z Bielska-Białej kontynuuje rozwój prototypu.

Obecnie trwają prace nad opracowaniem pakietów umożliwiających działanie pojazdu w warunkach ekstremalnych – zimowych i pustynnych. W ich ramach Concept stworzył dodatkowe twarde (wykonane z włókna szklanego) i miękkie (z tkaniny) osłony kabiny, dodatkowe drzwi i dach. Ponadto zaprojektowano zmodyfikowaną przednią szybę, jak też inne elementy poprawiające użytkowanie LPU-1 w bardzo niskich i bardzo wysokich temperaturach.

W porównaniu z trakcją kołową zauważalne jest znaczne zwiększenie prześwitu. Nadal jednak dopracowania wymaga kwestia stabilizacji gąsienic / Zdjęcia: Concept

Najciekawszym elementem adaptacji pojazdu do ciężkich warunków są gąsienice. Jest to konstrukcja prototypowa, będąca elementem obu dodatkowych pakietów. Napęd gąsienicowy jest opracowywany wspólnie przez kilka przedsiębiorstw, a do Conceptu należy jego przystosowanie do montażu w Toyocie Hilux i w LPU-1. Producent z Bielska-Białej ma również opracować układ stabilizacji i połączenie z zawieszeniem pojazdu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.