Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Cyfrowy Waco YMF-5D

Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2013

Amerykańska Waco Classic Aircraft oferuje najnowszą odmianę dwupłata YMF-5D z nowoczesną awioniką Garmina i kokpitem opartym wyłącznie o wielofunkcyjne wyświetlacze.

Waco YMF-5D, wyposażony w 300-konny silnik gwiazdowy Jacobs R-755 A2 rozwija prędkość przelotową 195 km/h. Maksymalne przeciążenia w zakresie +5,2/-2,1g pozwalają na wykonywanie figur zaawansowanego pilotażu. Maszyna jest unowocześnioną kopią popularnego w latach 1930. samolotu szkolnego i turystycznego

Waco YMF-5D to rozwinięcie modelu C, w oparciu o nowy, mocniejszy silnik, unowocześnioną awionikę i liczne drobne zmiany w konstrukcji płatowca. Samolot został niedawno certyfikowany (Nowa odsłona Waco, 2010-01-22).

Jednocześnie producent zaprezentował opcjonalny zestaw awioniki i wyposażenia kokpitu, wykorzystujący wyłącznie wielofunkcyjne wyświetlacze (standardowy model wykorzystuje także 10 wskaźników analogowych). Zestawy wszystkich odmian oparto o urządzenie wymiany informacji Garmin GDL 88 ADS-B. W wersji standardowej zainstalowano m.in. duży wyświetlacz nawigacji i łączności (Garmin GTN-750), pomocniczy GTN-635, wyświetlacz danych o pracy silnika JPI EDM 930 oraz panel głosowy GMA-35. Dzięki tym urządzeniom pilot może otrzymywać dokładne informacje nawigacyjne i bezpłatny pakiet danych pogodowych.

Wygląd najdroższej wersji kokpitu / Zdjęcia: Waco Classic Aircraft

Najbogatsza, opcjonalna odmiana wyposażenia pokładowego obejmuje możliwość zainstalowania dużego, wielofunkcyjnego wyświetlacza Garmin G500, zastępującego zestaw wskaźników analogowych. Trzeba za niego zapłacić 21 tys. USD. Za pakiet informowania o ruchu lotniczym, łącznie z głosowym powiadomieniem o możliwości kolizji, należy wydać kolejne 15 tys. USD (funkcja działa wyłącznie w oparciu o dane ze stacji kontroli lotów na terenie USA i Kanady). Największych środków – 51 tys. USD – wymaga zakup autopilota, zaś pełny pakiet informacji pogodowych to wydatek rzędu ok. 7 tys. USD, różniący się nieznacznie w zależności od wykorzystanego urządzenia.

Biorąc pod uwagę wszystkie proponowane przez producenta podzespoły – łącznie z dodatkowym, mniejszym kokpitem w dwuosobowej kabinie pasażerów – koszt opcjonalnego zestawu przekracza 100 tys. USD. Cena standardowo wyposażonego samolotu wynosi ok. 400 tys. USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.