Amerykańska Waco Classic Aircraft oferuje najnowszą odmianę dwupłata YMF-5D z nowoczesną awioniką Garmina i kokpitem opartym wyłącznie o wielofunkcyjne wyświetlacze.
Waco YMF-5D to rozwinięcie modelu C, w oparciu o nowy, mocniejszy silnik, unowocześnioną awionikę i liczne drobne zmiany w konstrukcji płatowca. Samolot został niedawno certyfikowany (Nowa odsłona Waco, 2010-01-22).
Jednocześnie producent zaprezentował opcjonalny zestaw awioniki i wyposażenia kokpitu, wykorzystujący wyłącznie wielofunkcyjne wyświetlacze (standardowy model wykorzystuje także 10 wskaźników analogowych). Zestawy wszystkich odmian oparto o urządzenie wymiany informacji Garmin GDL 88 ADS-B. W wersji standardowej zainstalowano m.in. duży wyświetlacz nawigacji i łączności (Garmin GTN-750), pomocniczy GTN-635, wyświetlacz danych o pracy silnika JPI EDM 930 oraz panel głosowy GMA-35. Dzięki tym urządzeniom pilot może otrzymywać dokładne informacje nawigacyjne i bezpłatny pakiet danych pogodowych.
Najbogatsza, opcjonalna odmiana wyposażenia pokładowego obejmuje możliwość zainstalowania dużego, wielofunkcyjnego wyświetlacza Garmin G500, zastępującego zestaw wskaźników analogowych. Trzeba za niego zapłacić 21 tys. USD. Za pakiet informowania o ruchu lotniczym, łącznie z głosowym powiadomieniem o możliwości kolizji, należy wydać kolejne 15 tys. USD (funkcja działa wyłącznie w oparciu o dane ze stacji kontroli lotów na terenie USA i Kanady). Największych środków – 51 tys. USD – wymaga zakup autopilota, zaś pełny pakiet informacji pogodowych to wydatek rzędu ok. 7 tys. USD, różniący się nieznacznie w zależności od wykorzystanego urządzenia.
Biorąc pod uwagę wszystkie proponowane przez producenta podzespoły – łącznie z dodatkowym, mniejszym kokpitem w dwuosobowej kabinie pasażerów – koszt opcjonalnego zestawu przekracza 100 tys. USD. Cena standardowo wyposażonego samolotu wynosi ok. 400 tys. USD.