Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy i zamówienia Airbusa

Lotnictwo cywilne, 18 stycznia 2013

W 2012 Airbus dostarczył 588 samolotów pasażerskich 89 odbiorcom. Uzyskał w tym czasie zamówienia na 833 samoloty warte 96 mld USD.

Najliczniej zamawianymi obecnie samolotami Airbusa są maszyny nowej, opracowywanej dopiero generacji, występującej pod wspólnym oznaczeniem Neo. Grafika przedstawia artystyczną wizję modelu A321neo / Rysunek: Airbus

Należący do EADS Airbus w 2012 dostarczył 10% więcej samolotów pasażerskich niż rok wcześniej (Rekordy Airbusa, 2012-01-17). 89 klientów (w tym 17 nowych) odebrało 588 maszyn, co jest rekordem w historii europejskiego koncernu. Wśród dostarczonych samolotów było 455 wąskokadłubowych (w 2011 – 421) i 103 szerokokadłubowe (2011 – 87). Dostawy największych z nich – A380 Airbus zwiększył z 26 w 2011 do 30 w 2012.

Liczba nowych samolotów zamówionych w 2012 sięgnęła 833 (netto, po odjęciu rezygnacji z zamówień). Wśród nich jest 739 maszyn rodziny A320, w tym 478 odmiany Neo. Reszta to 58 A330 i 27 A350 XWB oraz 10 A380. W sumie na koniec 2012 Airbus dysponował zamówieniami na 4682 samoloty warte 638 mld USD.

Według John Leahy’ego, dyrektora operacyjnego Airbusa, celem przedsiębiorstwa jest utrzymywanie dostaw na poziomie ponad 600 samolotów rocznie. Zamówienia na nowe samoloty nie mogą być mniejsze niż 700 netto.

Należący do EADS producent samolotów wojskowych – Airbus Military dostarczył w 2012 jedynie 29 samolotów. Było wśród nich 20 lekkich i średnich samolotów transportowych C295 i CN235, 4 P-3 oraz 5 A330 MRTT. Nowe zamówienia dotyczyły 28 C295 i 4 CN235. Łącznie zamówienia na samoloty Airbus Military sięgnęło 220 maszyn (174 A400M, 17 MRTT, 5 CN235, 20 C295 i 4 P-3).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra