Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze Sharklety na Filipinach

Lotnictwo cywilne, 21 stycznia 2013

Filipińska Cebu Pacific Air (CEB), jako jedyny do tej pory przewoźnik w kraju, odebrała pierwszy samolot pasażerski Airbus A320 wyposażony w nowe końcówki skrzydeł typu Sharklet.

Sharklety mają ok. 2,5 m wysokości i zastępują dotychczas stosowane końcówki skrzydeł. Ich wykorzystanie zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa, nawet do 4%. Na zdjęciu Airbus A320 z końcówkami skrzydeł typu Sharklet w barwach Cebu Pacific Air / Zdjęcie: Airbus

Uroczystość przekazania samolotu odbyła się dzisiaj w Manili. Jest on 34. egz. rodziny A320 wchodzącym w skład floty filipińskiego przewoźnika. Składa się ona z 10 A319 i 24 A320. Dodatkowo współtworzy ją 8 turbośmigłowych ATR 72-500, z których pierwszy został odebrany w 2008.

Pomimo znacznego sukcesu marketingowego, Filipińczycy nie są pierwszą azjatycką linią lotniczą wprowadzającą do swej floty samoloty wyposażone w końcówki skrzydeł nowego typu. Wcześniej A320 z Sharkletami – jako pierwsza na świecie – otrzymała malezyjska AirAsia (Pierwsze Sharklety dla AirAsia, 2012-12-24).

W najbliższych latach CEB otrzyma dodatkowe 48 samolotów rodziny A320: 18 standardowych A320 i 30 A321neo (Kolejne zakupy Airbusów, 2011-08-09). Te drugie mają być napędzane silnikami Pratt & Whitney PurePower PW1100G-JM. Ponadto Filipińczycy oczekują realizacji dostaw 4 pasażerskich A330-300 leasingowanych od CIT Aerospace (Airbusy za 2,7 mld USD, 2013-01-04). Samoloty te pozwolą przewoźnikowi na uruchomienie nowych połączeń do Australii, Bliskiego Wschodu, Europy (poza UE), Indii oraz USA.

Cebu Pacific Air to założona w 1988 niskokosztowa linia lotnicza. Jej siedziba mieści się w Manili, jednak posiada ona także biura regionalne w Cebu, Singapurze i Hong Kongu. Od 2001 przewoźnik oferuje także połączenia międzynarodowe. Obecnie Filipińczycy oferują loty do 32 miejscowości w kraju oraz 21 miast Azji. Dysponują jedną z najmłodszych flot samolotów pasażerskich w regionie. Średnia wieku samolotów nie przekracza 4 lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.