Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Embraer wybrał Honeywell

Lotnictwo cywilne, 05 lutego 2013

Brazylijski producent podjął decyzję w sprawie dostawcy awioniki do nowej generacji samolotów pasażerskich rodziny E-Jet. Wybór padł na ofertę Honeywell i system Primus Epic 2.

Opracowując nową generację Primus Epic, Honeywell ma wyeliminować błędy, wykryte przez pilotów E-Jetów w trakcie dotychczasowych 9 mln godzin użytkowania jego wcześniejszej wersji. W przeszłości liczne zastrzeżenia zgłaszano przede wszystkim do niezawodności systemu oraz jego ogólnej wydajności / Rysunek: Embraer

Decyzja w sprawie dostawcy awioniki do nowej generacji E-Jetów została podjęta wczoraj. Jej ogłoszenie nastąpiło zaledwie kilka tygodni po wyborze jednostek napędowych dla opracowywanych samolotów. Mają one zostać wyposażone w silniki Pratt & Whitney PW1700G i PW1900G (Silniki dla nowej generacji Embraerów, 2013-01-09). W najbliższym czasie Brazylijczycy ogłoszą też producenta m.in. pomocniczych zespołów zasilania (APU) czy systemu fly-by-wire.

Wybór Honeywell jako dostawcy awioniki dla E-Jetów nie jest zaskoczeniem. Amerykańskie przedsiębiorstwo dostarcza dla obecnej generacji brazylijskich samolotów system Primus Epic. Niemniej jednak jeszcze do niedawna jako całkiem realny uważano scenariusz, w którym Brazylijczycy decydują się na którąś z konkurencyjnych ofert, przedłożonych m.in. przez spółki Garmin czy Rockwell Collins. Ten drugi będzie jednak najprawdopodobniej odpowiedzialny za dostawę wyświetlaczy przeziernych (Head-up Guidance System), mających występować jako opcja, podobnie jak w przypadku obecnej generacji E-Jetów.

Według obecnych założeń, Primus Epic 2 ma oferować m.in. zredukowaną do 4 liczbę kolorowych ciekłokrystalicznych wyświetlaczy, wydajniejsze procesory Intel i7 oraz interfejs komunikacji z komputerami pokładowymi w postaci paneli MCDU. Dodatkowo Embraer zamierza wyposażyć swoje maszyny w unowocześniony system kontroli lotu (Next Generation Flight Management System). Co ciekawe, system ten ma być w najbliższych latach – przypuszczalnie od 2015 – seryjnie montowany na E-Jetach obecnej generacji. Pozwoli to na sprawdzenie jego funkcjonalności. W większości bez zmian, w porównaniu do aktualnej wersji Primus Epic, ma pozostać jego hardware, w tym m.in. magistrale komunikacyjne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.