Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dodatkowe A330 dla Turkish Airlines

Lotnictwo cywilne, 05 lutego 2013

Turecki przewoźnik złożył zamówienie na dwa dodatkowe A330-300 wraz z opcją na 3 kolejne. Zwiększa to całościowy portfel zamówień Turków na tego typu maszyny do 38.

Portfel zamówień na samoloty rodziny A330 (na rysunku A330-300 w barwach Turkish Airlines) przekroczył liczbę 1200. Ponad 900 z nich zostało już przekazanych około stu odbiorcom na całym świecie / Rysunek: Airbus

Informacja na temat tureckiego zamówienia została opublikowana wczoraj. Podpisanie nowego kontraktu jest kontynuacją polityki Turkish Airlines powiększania floty samolotów pasażerskich rodziny A330, składającej się obecnie z 10 A330-300 i 8 A330-200. Turcy oczekują też dostaw 15 A330-300 zakontraktowanych wcześniej, w październiku 2012 (Kolejne A330 dla Turkish Airlines, 2012-10-10).

Producent nie podał informacji na temat terminarza dostaw zamówionych samolotów. Według doniesień prasowych, mają być dostarczane w latach 2014-2016. Po wprowadzeniu do służby A330 będą eksploatowane na regularnych trasach, z hubem w Stambule. Wartość katalogowa zakontraktowanych Airbusów, przy wykorzystaniu opcji, wynosi 1,1 mld USD.

Przewoźnik nie dokonał jeszcze wyboru jednostek napędowych dla zamówionych samolotów. Prawdopodobnie będą to silniki GE Aviation CF6-80E1, takie same, jakie zostały wybrane dla A330-300 zamówionych w październiku ubiegłego roku (Silniki dla Turkish Airlines wybrane, 2012-11-20).

Zamówienie pięciu dodatkowych A330-300 świadczy o dużym zaufaniu tureckiego przewoźnika do samolotów Airbusa. Obecnie flota Turkish Airways składa się z 109 maszyn europejskiego producenta. Poza modelami pasażerskimi rodziny A330 tworzą ją: 14 A319­-132/100, 28 A320-200, 33 A321-200, 7 A340-300 oraz transportowe 4 A310-300F i 5 A330-200F. Turkish Airlines eksploatują również 12 Boeingów B777-300 ER, 61 B737-800, 14 B737-700, 3 B737-400 i 9 B737-900 ER.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.