Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nie będzie wymiany L-159 na C-295M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 kwietnia 2008

Bez sukcesu zakończyły się negocjacje między Czechami a Boliwią, prowadzone z udziałem koncernu EADS, dotyczące wymiany 6 lub więcej samolotów L-159 na 2-3 C-295M.

Rozmowy prowadzono od czerwca 2007, kiedy boliwijski minister obrony, Walker San Miguel, odwiedził wytwórnię Aero Vodochody. Czesi zaoferowali wówczas sprzedaż samolotów szkolno-bojowych L-159 przebudowanych do dwumiejscowej wersji L-159T1. Boliwia nie miała jednak w budżecie pieniędzy na zakup. Do negocjacji włączył się koncern EADS, który zaoferował Boliwijczykom dostawę na dogodnych warunkach finansowych samolotów transportowych CASA C-295M. Mogłyby zostać one wymienione na czeskie samoloty.

Czesi są zainteresowani samolotami C-295M do transportowania żołnierzy uczestniczący w misjach zagranicznych. Od lat usiłują zaś sprzedać wyprodukowane w wyniku zawarcia fatalnego kontraktu z amerykańskim Boeingiem samoloty L-159. Wymiana na opłacone przez La Paz samoloty transportowe byłaby dla nich bardzo korzystna. Okazało się jednak, że boliwijskie obligacje, którymi miała zostać sfinansowana transakcja, są zbyt ryzykowne dla EADS z powodu niestabilnej sytuacji politycznej i gospodarczej Boliwii.

Rząd czeski zamówił 72 L-159A (plus 2 L-159B) w 1997. W trakcie realizacji kontraktu przez kontrolowane wówczas przez Boeinga Aero Vodochody cena samolotów wzrosła z 25 mld koron do 51 mld koron. Czesi zdecydowali się utrzymać w linii tylko 24 L-159 (6 z nich pozostaje w rezerwie), z których 4 przebudowano niedawno na wersję T1 (Dostawa przebudowanych L-159). Pozostałe samoloty są składowane i oczekują na znalezienie klienta (jest ich 47, bo jeden L-159 został rozbity). Rozmowy prowadzono m.in. z Gruzją i Nigerią.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.