Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikacja Trent XWB

Lotnictwo cywilne, 07 lutego 2013

Rolls-Royce poinformował o uzyskaniu od europejskich władz lotniczych (EASA) certyfikacji typu dla silników Trent XWB. Będą to podstawowe jednostki napędowe samolotów pasażerskich Airbus A350 XWB.

Silniki w wersji XWB są najlepiej sprzedającymi się jednostkami napędowymi w historii rodziny Trent. Do tej pory producent zaksięgował zamówienia na ponad 1,2 tys. egzemplarzy od 35 podmiotów / Zdjęcie: Rolls-Royce

Program testowy najnowszych silników Rolls-Royce rozpoczął się jeszcze w czerwcu 2010 (Test silnika Trent XWB, 2010-06-21). W jego realizację zaangażowane było 11 jednostek napędowych. Próby prowadzono w 5 państwach: Hiszpanii, Kanadzie, USA, Wielkiej Brytanii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Próbne loty, zapoczątkowane w lutym 2012, wykonywane były przy wykorzystaniu testowego A380 (Flying Test Bed).

Testowy egzemplarz A380, z wykorzystaniem którego wykonywano loty próbne silników Trent XWB / Zdjęcie: Airbus

Co istotne, certyfikacja EASA dotyczy 2 z 3 wersji silnika. Zapewne są to: XWB-74 (o ciągu 330 kN) i XWB-83 (o ciągu 370 kN), mające napędzać A350 w wersjach -800 i -900. Ta najsilniejsza, XWB-92 (410 kN) jest jeszcze rozwijana. W jej przypadku zakończenie prac wdrożeniowych zaplanowano dopiero na 2017.

W nadchodzących miesiącach odbędzie się pierwszy lot A350 XWB z nowymi silnikami Rolls-Royce.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra