Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seryjne E-2D Hawkeye

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 lutego 2013

Biuro sekretarza obrony USA wydało zgodę na rozpoczęcie produkcji seryjnej pokładowych samolotów wczesnego ostrzegania Northrop Grumman E-2D Advanced Hawkeye.

Prototyp E-2D Advanced Hawkeye odbył swój pierwszy lot 3 sierpnia 2007. Otrzymał nową awionikę, radar APY-9, systemy łączności, także satelitarnej, komputer misji, system zarządzania lotem, zmodernizowane silniki oraz system pobierania paliwa w locie / Zdjęcie: US Navy

Decyzja jest wynikiem pozytywnego raportu z 10-miesięcznych testów operacyjnych przeprowadzonych przez Air Test and Evaluation Squadron ON(VX)1 w bazie lotnictwa US Navy Patuxent River w stanie Maryland. Wcześniej samolot przeszedł próby m.in. na pokładzie lotniskowca USS Harry S. Truman (Testy E-2D Advanced Hawkeye, 2011-02-02). E-2D jest kolejną, czwartą już modernizacją samolotu wykorzystywanego jako pokładowa maszyna wczesnego ostrzegania od pół wieku.

Badaniu poddano ponad 200 zagadnień związanych z eksploatacją samolotów produkowanych przez Northrop Grummana. Sprawdzono m. in. stopień integracji maszyny z lotniskowcem, w tym przebieg startów i lądowań, a także możliwości serwisowania oraz zaopatrywania. W ramach prac wdrożeniowych producent przekazał już US Navy 9 zmodernizowanych Hawkeye`ów, a 11 kolejnych jest w różnych etapach produkcji i testów. Maszyny te mają osiągnąć pełną zdolność operacyjną do 2015.

Decyzja departamentu obrony umożliwia rozpoczęcie seryjnej przebudowy pozostałych 55 samolotów w ciągu najbliższych 10 lat (w sumie program obejmuje 75 egz.). Dodatkowo nowa odmiana Hawkeye`a jest oferowana zagranicznym użytkownikom starszych odmian E-2C: Egiptowi, Francji, Izraelowi, Japonii, Singapurowi, Meksykowi i Tajwanowi. Przejawem tych działań było m.in. proponowanie E-2D marynarce wojennej Indii w czasie zakończonej niedawno wystawy Aero India 2013.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.