Miesiąc po przedstawieniu przez Bombardiera danych dotyczących samolotów wyprodukowanych w 2007, ogłoszono wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Kanadyjczycy zwiększyli przychód o 17%, do sumy 9,7 mld USD.
Bombardier chce utrzymać pozycje lidera na rynku samolotów biznesowych (zobacz: Wytwórnie samolotów lekkich w 2007). Szczególne nadziej wiąże z przedstawionym Learjetem 60 XR oraz całkowicie nową konstrukcją, rozwijanym przy udziale niemieckiego Grob Aerospace Learjetem 85, ze strukturą niemal całkowicie wykonaną z kompozytów / Zdjęcie: Bombardier
Bombardier Aerospace, wiodąca spółka Bombardier Inc., osiągnęła w ubiegłym roku finansowym (liczonym od 1 lutego do 31 stycznia), 9,7 mld USD obrotu i 5,6-procentowy zysk (przed opodatkowaniem).
Tak dobre wyniki to przede wszystkim zasługa większej, ubiegłorocznej produkcji. Bombardier wyprodukował w ubiegłym roku 361 samolotów, o 35 więcej niż w 2006 (zobacz: 361 samolotów Bombardiera).
Jednocześnie, skokowo wzrosła wartość portfela zamówień, z 13,2 do 22,7 mld USD. Mimo, że odbyło się to głównie za przyczyną większych zakupów samolotów regionalnych (87 w 2006 i aż 238 egz. w roku ubiegłym), przedstawiciele Bombardiera nie planują zwiększenia produkcji tego rodzaju samolotów - zamówienia są rozłożone w czasie.
Istotny wzrost będzie natomiast dotyczył samolotów dyspozycyjnych. I to nie - jak do tej pory - za sprawą rynku amerykańskiego, ale zapotrzebowania ze strony państw azjatyckich i Rosji. Obecnie klienci z USA generują jedynie 30% wartości portfela zamówień dla tego segmentu rynku.