Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mamut i Atena wracają z IDEX

Przemysł zbrojeniowy, 27 lutego 2013

Jednym z polskich przedsiębiorstw, które prezentowało swoje wyroby na zakończonych niedawno targach IDEX-2013 w ZEA, była spółka Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szcześniak, reklamująca doskonale znane z kieleckiego MSPO pojazdy Mamut i Atena.

Mamut jest jednym z największych pojazdów w swojej klasie. Całkowita masa zestawu – Mamuta oraz holowanego wozu – może osiągnąć 79 t

Oba pojazdy wystawiono na stoisku Tatry. Wykorzystują bowiem podwozia tego producenta. Mamuta oparto o czteroosiową ciężarówkę modelu T 815 7Z0R9T 44 440 8x8.1R, zaś Atenę o dwuosiową odmianę tego pojazdu. Prezentowane wozy miały już swoje premiery na targach MSPO. Pierwszy z nich oferowany jest dla Wojska Polskiego, jako Kołowy Wóz Zabezpieczenia Technicznego (KWZT-1; Mamut, wsparcie dla Rosomaka, 2011-09-07), drugi powstał na zlecenie słowackich wojsk lądowych (Eurosatory: Atena dla Słowaków, 2012-06-11).

Wystawianą w Abu Zabi Atenę osadzono na podwoziu Tatry. Możliwe jest jednak – podobnie jak w przypadku oferty dla rodzimych sił zbrojnych – wykorzystanie innego podwozia / Zdjęcia: PS Szcześniak

Według przedstawicieli PS Szcześniak, oba pojazdy cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Mamut wpisuje się w silny od kilkunastu lat trend rozwoju platform kołowych, które częściowo wypierają pojazdy gąsienicowe. Z kolei Atena pozwala na skuteczny udział np. w misjach pokojowych czy działaniach antyterrorystycznych. Pojemnik przeciwwybuchowo-przeciwodłamkowy konstrukcji Jakusza, o wdzięcznej nazwie Wiktoria, pozwala na bezpieczne transportowanie do 10 kg materiału wybuchowego w rozmaitej postaci (czystej, granaty, pociski, miny). To duża wartość – granat ręczny dziś ma średnią masę ładunku ok. 50-70 g.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.