Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

D-Jet wstrzymany

Lotnictwo cywilne, 02 marca 2013

Diamond Aircraft zawiesił prace nad bardzo lekkim odrzutowcem D-Jet. Powodem jest brak funduszy na kontynuację programu.

Dotychczas wyprodukowano zaledwie trzy prototypowe D-Jety. Jeżeli Diamondowi nie uda się znaleźć chętnych do zainwestowania w przedsięwzięcie, program zakończy się niepowodzeniem / Zdjęcie: Diamond Aircraft

Jak poinformował Peter Maurer, prezes Diamond Aircraft, z powodu trudnej sytuacji finansowej prace nad bardzo lekkim odrzutowcem D-Jet zostają wstrzymane. Dodatkowo zwolnionych zostanie 150 inżynierów i pracowników zatrudnionych w zakładach w kanadyjskim London, w prowincji Ontario. Nie jest to pierwszy kryzys w historii przedsięwzięcia. Poprzedni, który miał miejsce w 2011 (Zwolnienia Diamonda, 2011-03-28), również przyniósł redukcję zatrudnienia.

Mimo zawartego pod koniec tego samego roku porozumienia z inwestorami z grupy Medrar, Diamond nie otrzymał żadnych funduszy pozwalających na doprowadzenie do końca prac związanych z rozwojem D-Jeta. W międzyczasie próbowano znaleźć innych partnerów, lecz wysiłki te spełzły na niczym.

Od rozpoczęcia w 2005 program budowy D-Jeta pochłonął 188 mln USD. Do zakończenia prób w locie prototypów potrzeba jeszcze 65 mln USD, a kolejne 12 mln ma kosztować uruchomienie linii montażowej.

Dotychczas trzy prototypy wylatały łącznie 665 h (D-Jet wznowił loty, 2011-09-07). W celu zakończenia procesu certyfikacji konieczne jest jeszcze zbudowanie czwartego samolotu, w konfiguracji odpowiadającej egzemplarzom seryjnym. Według Maurera prace te zajmą ok. 12 miesięcy. Kolejny rok potrzebny jest na zbadanie jego właściwości lotnych.

Fundusze zaoszczędzone dzięki wstrzymaniu programu D-Jet mają pozwolić na kontynuowanie produkcji statków powietrznych w zakładach w austriackim Wiener Neustadt. Obecnie wytwarza się tam tygodniowo jeden jednosilnikowy DA40 z napędem tłokowym. Oprócz tego wytwórnię co miesiąc opuszcza jeden motoszybowiec DA20 i jeden dwusilnikowy samolot DA42. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.