Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

30 razy mniej kompozytów w Rosji

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 08 kwietnia 2008

W porównaniu z rokiem 1985 produkcja materiałów kompozytowych zmniejszyła się w Rosji ponad 30-krotnie. W praktyce zaprzestano tam wytwarzania nowoczesnych włókien węglowych.

W 1985 Rosja, obok USA i Japonii, była największym wytwórcą włókien i tkanin węglowych. Produkowano ich tam 1,5 tysiąca ton rocznie. Dziś ta produkcja wynosi zaledwie 45 ton. Niewiele ponad promil produkcji światowej, która wynosi 30 tys. ton.

Głównym odbiorcą wytrzymałościowych włókien węglowych jest przemysł lotniczy, który rozwija się w coraz szybszym tempie. Popyt na włókna węglowe jeszcze wzrośnie wraz z uruchomieniem produkcji nowych samolotów pasażerskich - Boeingów 787 i Airbusów A350 XWB, które w 40% składać się będą z kompozytów. W Rosji pierwszym samolotem pasażerskim produkowanym ze znaczącym udziałem kompozytów jest Suchoj Super Jet (Opóźnienie Super Jeta-100). Władze ZAO Grażdanskije Samoloty Suchowo i WIAM (Wsierossijskij institut awiacionnych materiałow) zdecydowały, że będą to materiały importowane. Łącznie z importem rosyjskie zużycie włókien węglowych w branży lotniczej sięgnie 80 tys. ton.

Problemem, na który natrafiają nie tylko Rosjanie, jest dostępność nowoczesnych materiałów kompozytowych. Te są kupowane przez największych odbiorców. Pozostali mogą liczyć głównie na materiały generacyjnie odpowiadające latom 1980., pochodzące zwykle od mniejszych wytwórców, mniej wytrzymałe niż materiały najnowszej generacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.