Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy silnik Turbomeca

Lotnictwo cywilne, 07 marca 2013

Podczas Heli-Expo Turbomeca poinformowała o nowym silniku. Turbowałowy Arrano ma napędzać nowy śmigłowiec Eurocoptera – X4.Silnik turbowałowy Arrano / Rysunek: Turbomeca

Nazwa nowego silnika została zaczerpnięta z języka Basków i oznacza orła. Oznaczenie fabryczne konstrukcji to TM800. Okres międzyprzeglądowy wynosić ma 5 tys. h.

Próby Arrano, który ma rozwijać moc 820 kW (1100 KM), rozpoczną się w przyszłym roku. Silnik stanowić będzie zespół napędowy nowego śmigłowca Eurocoptera, o masie 5-6 t, oznaczonego roboczo jako X4. Wiropłat ma wejść do eksploatacji w 2016-2017.

Część gorąca Arrano ma dwustopniową sprężarkę odśrodkową i jednostopniową turbinę. Według producenta rozwiązanie takie nie tylko ułatwi obsługę, ale spowoduje także zmniejszenie zużycia paliwa o 10-15% w porównaniu z Pratt & Whitney Canada PW210, stanowiącego zespół napędowy AW169 (Oblot AW169, 2012-05-11), który opcjonalnie ma być zastosowany w X4.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.