Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Debiut MD 540F

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 08 marca 2013

Jednym z debiutów tegorocznej wystawy Heli-Expo, odbywającej się w Las Vegas, jest MD 540F. W śmigłowcu zabudowano nowe silniki i wirnik nośny.

Pierwszy MD 540F, prezentowany w Las Vegas / Zdjęcie: Mariusz Adamski

MD Helicopters promuje wiropłat jako następcę słynnego MD 530F. Silnik Rolls-Royce 250-C30 został zastąpiony nowym M250-C47E, z elektronicznym układem sterowania (FADEC), mogącym rozwinąć moc 700 KM. Porusza on nowy wirnik nośny z sześcioma kompozytowymi łopatami, opracowanymi przez Van Horn Aviation.

Dzięki temu MD540F ma być zdolny do wykonania zawisu na wysokości 1828 m w temperaturze otoczenia wynoszącej +35oC z pełnym ładunkiem uzbrojenia, obejmującym 12,7-mm i 7,62-mm km, 70-mm niekierowane pociski rakietowe Hydra i pociski powietrze-powierzchnia Hellfire. Przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 1860 kg śmigłowiec ma wykonywać lot na wysokości 6100 m.

Uzyskanie cywilnego Certyfikatu Typu FAA planowane jest pod koniec 2015 lub na początku 2016. MD 540F jest oferowany przez producenta dla potrzeb US Army, jako następca śmigłowców rozpoznawczych Bell OH-58D Kiowa Warrior w ramach programu Armed Aerial Scout (AAS) (Początek budowy prototypów S-97, 2012-10-20). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.