Reklama
Reklama

Wczoraj w Manching odbyła się prezentacja pierwszego Eurohawka dla Luftwaffe. Producenci, Northrop Grumman i europejski Cassidian, zapewnili o przekazaniu go odbiorcy w 2012.

Northrop Grumman RQ-4 Eurohawk jeszcze w bazie Edwards. Samolot przebył całą drogę z USA do Manching w Niemczech bez międzylądowania, przybywając na miejsce 21 lipca bieżącego roku. W odróżnieniu od standardowych samolotów tego typu, został wyposażony w zestaw systemów rozpoznania radioelektronicznego, umieszczonego w widocznych na zdjęciu 6 zasobnikach podskrzydłowych / Zdjęcie: Cassidian

Ceremonia prezentacji Eurohawka została zorganizowana na terenie Wehrtechnische Dienststelle 61, jednostki doświadczalnej Luftwaffe. Dotyczyła demonstratora technologii, wraz z zestawem urządzeń pomocniczych, w tym konsol operatorów. Dostawy czterech samolotów seryjnych przewidziane są na lata 2015-2016.

Dremonstrator poddawany jest obecnie serii testów, przed planowanym na przyszły rok przekazaniem wojskom lotniczym. Wydarzenie to nie przerwie fazy rozwojowej projektu. Próby będą kontynuowane aż do czasu odbioru docelowo skonfigurowanych maszyn.

Niemieckie ministerstwo obrony zamówiło samoloty w styczniu 2007 w spółce EuroHawk GmbH, joint-venture Northrop Grummana i Cassidian, należącej do EADS. Pierwszy podmiot odpowiedzialny jest za płatowiec, drugi za systemy rozpoznania. Całkowita wartość kontraktu oceniana jest na 860 mln Euro, z czego połowę przeznaczono na prace rozwojowe, a resztę na dostawy zestawów seryjnych (zobacz również: Przelot Euro Hawka odłożony).

Northrop Grumman RQ-4 Eurohawk jeszcze w bazie Edwards. Samolot przebył całą drogę z USA do Manching w Niemczech bez międzylądowania, przybywając na miejsce 21 lipca bieżącego roku. W odróżnieniu od standardowych samolotów tego typu, został wyposażony w zestaw systemów rozpoznania radioelektronicznego, umieszczonego w widocznych na zdjęciu 6 zasobnikach podskrzydłowych / Zdjęcie: Cassidian

Ceremonia prezentacji Eurohawka została zorganizowana na terenie Wehrtechnische Dienststelle 61, jednostki doświadczalnej Luftwaffe. Dotyczyła demonstratora technologii, wraz z zestawem urządzeń pomocniczych, w tym konsol operatorów. Dostawy czterech samolotów seryjnych przewidziane są na lata 2015-2016.

Dremonstrator poddawany jest obecnie serii testów, przed planowanym na przyszły rok przekazaniem wojskom lotniczym. Wydarzenie to nie przerwie fazy rozwojowej projektu. Próby będą kontynuowane aż do czasu odbioru docelowo skonfigurowanych maszyn.

Niemieckie ministerstwo obrony zamówiło samoloty w styczniu 2007 w spółce EuroHawk GmbH, joint-venture Northrop Grummana i Cassidian, należącej do EADS. Pierwszy podmiot odpowiedzialny jest za płatowiec, drugi za systemy rozpoznania. Całkowita wartość kontraktu oceniana jest na 860 mln Euro, z czego połowę przeznaczono na prace rozwojowe, a resztę na dostawy zestawów seryjnych (zobacz również: Przelot Euro Hawka odłożony).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.