Reklama
Reklama

Najnowszy okręt typu Mistral otrzyma nowe łodzie desantowe. Zamiast klasycznych barek typu CTM, będą to nowoczesne katamarany z ruchomym pokładem.

Nowy katamaran w czasie rejsu z podniesionym pokładem ładunkowym / Zdjęcie: DGA

Prace nad nowym, szybkim środkiem przewozu ludzi i towarów, z pokładów okrętów desantowych na brzeg, rozpoczęto w 2003, 3 lata po zleceniu budowy pierwszych jednostek wielozadaniowych typu Mistral.

W ubiegłym roku marynarka i agencja zamówień wojskowych DGA wybrały konstrukcję katamaranu (L-CAT) prywatnej spółki CNIM. Oferuje ona bowiem zdecydowanie większe możliwości niż klasyczne barki desantowe, a szczególnie wykorzystywane do dzisiaj przez Marine Nationale CTM, a skonstruowane w latach 1960.

Nowa jednostka posiada ruchomy pokład. Dzięki temu w czasie rejsu może - jako katamaran - osiągać prędkość do 18 w. Z ładunkiem do 80 t., lub 25 w. bez obciążenia. To zaś pozwala na osiągniecie 5-krotnego zwiększenia skuteczności działania, w porównaniu do CTM, również w przypadku pozostawania okrętu-matki z dala od wybrzeża, poza zasięgiem większości środków ogniowych przeciwnika.

Do rozładunku załoga L-CAT opuszcza pokład, zmieniając katamaran w płaskodenną barkę. Przedstawiciele francuskiej marynarki wojennej oceniają, że możliwym będzie dzięki temu wyładowanie ludzi i sprzętu na 90% wybrzeży.

Nowe katamarany zostaną przydzielone do najnowszego okretu desantowego typu Mistral, Dixmunde, który został zwodowany 17 września i powinien osiągnąć gotowość operacyjną w 2012 (zobacz także: Antykryzysowy, francuski Mistral).

Nowy katamaran w czasie rejsu z podniesionym pokładem ładunkowym / Zdjęcie: DGA

Prace nad nowym, szybkim środkiem przewozu ludzi i towarów, z pokładów okrętów desantowych na brzeg, rozpoczęto w 2003, 3 lata po zleceniu budowy pierwszych jednostek wielozadaniowych typu Mistral.

W ubiegłym roku marynarka i agencja zamówień wojskowych DGA wybrały konstrukcję katamaranu (L-CAT) prywatnej spółki CNIM. Oferuje ona bowiem zdecydowanie większe możliwości niż klasyczne barki desantowe, a szczególnie wykorzystywane do dzisiaj przez Marine Nationale CTM, a skonstruowane w latach 1960.

Nowa jednostka posiada ruchomy pokład. Dzięki temu w czasie rejsu może - jako katamaran - osiągać prędkość do 18 w. Z ładunkiem do 80 t., lub 25 w. bez obciążenia. To zaś pozwala na osiągniecie 5-krotnego zwiększenia skuteczności działania, w porównaniu do CTM, również w przypadku pozostawania okrętu-matki z dala od wybrzeża, poza zasięgiem większości środków ogniowych przeciwnika.

Do rozładunku załoga L-CAT opuszcza pokład, zmieniając katamaran w płaskodenną barkę. Przedstawiciele francuskiej marynarki wojennej oceniają, że możliwym będzie dzięki temu wyładowanie ludzi i sprzętu na 90% wybrzeży.

Nowe katamarany zostaną przydzielone do najnowszego okretu desantowego typu Mistral, Dixmunde, który został zwodowany 17 września i powinien osiągnąć gotowość operacyjną w 2012 (zobacz także: Antykryzysowy, francuski Mistral).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.