Reklama
Reklama

20 grudnia odbył się oblot ostatniego, piątego testowego samolotu transportowego A400M. Wystartował on z fabrycznego lotniska Airbus Military w Sewilli. Do końca prób pozostało ok. 1200 h lotów.

Start ostatniego z testowych Airbusów 400M / Zdjęcie: Airbus Military

Pierwszy lot trwał nieco ponad dwie godziny i odbył się niemal równo dwa lata po wniesieniu się w powietrze pierwszego A400M (zobacz: Oblot A400M). Za sterami samolotu zasiedli oblatywacze Christophe Marchand i Etienne Miche-de-Malleray, którzy byli wspierani przez 3 inżynierów pokładowych.

Airbus został wyposażony w zestaw urządzeń testowych, dobranych pod kątem przyszłych prób interferencji elektromagnetycznych. Maszyna będzie również służyć do weryfikacji systemów załadowczych, przewozu ładunków i prób w bardzo niskich temperaturach.

Jednocześnie poinformowano o aktualnym stanie programu testów. Do tej pory cztery egzemplarze lotne spędziły w powietrzu 2500 h, kończąc z sukcesem m.in. próby określenia prędkości przelotowych i mininalnych, wiatru bocznego oraz przejazdu po zalanym wodą pasie startowym. Za ich sterami zasiało łącznie 60 pilotów.

Do finału prób w locie pozostało 1200 h. Wszystkie powinny zakończyć się w przyszłym roku, poprzedzając pierwsze dostawy na przełomie 2012 i 2013. Większość testów dotyczyć będzie wyposażenia wojskowego i przydatności maszyny do wykonywania zleconych przez odbiorcę zadań.

Start ostatniego z testowych Airbusów 400M / Zdjęcie: Airbus Military

Pierwszy lot trwał nieco ponad dwie godziny i odbył się niemal równo dwa lata po wniesieniu się w powietrze pierwszego A400M (zobacz: Oblot A400M). Za sterami samolotu zasiedli oblatywacze Christophe Marchand i Etienne Miche-de-Malleray, którzy byli wspierani przez 3 inżynierów pokładowych.

Airbus został wyposażony w zestaw urządzeń testowych, dobranych pod kątem przyszłych prób interferencji elektromagnetycznych. Maszyna będzie również służyć do weryfikacji systemów załadowczych, przewozu ładunków i prób w bardzo niskich temperaturach.

Jednocześnie poinformowano o aktualnym stanie programu testów. Do tej pory cztery egzemplarze lotne spędziły w powietrzu 2500 h, kończąc z sukcesem m.in. próby określenia prędkości przelotowych i mininalnych, wiatru bocznego oraz przejazdu po zalanym wodą pasie startowym. Za ich sterami zasiało łącznie 60 pilotów.

Do finału prób w locie pozostało 1200 h. Wszystkie powinny zakończyć się w przyszłym roku, poprzedzając pierwsze dostawy na przełomie 2012 i 2013. Większość testów dotyczyć będzie wyposażenia wojskowego i przydatności maszyny do wykonywania zleconych przez odbiorcę zadań.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.