Reklama
Reklama

Oblot ostatniego Raptora

W ubiegłym tygodniu odbył się oblot ostatniego z 187. zamówionych myśliwców F-22A Raptor. Trafi do 525th Fighter Sqadron w bazie Elmendorf na Alasce.

Oblot ostatniego Raptora. Dostawy egz. seryjnych dla jednostek operacyjnych trwały 9 lat / Zdjęcie: Lockheed Martin

F-22A Raptor o numerze 4159 opuścił linię montażową Lockheed Martina w zakładzie Marietta. Jest ostatnim z 187. myśliwców przewagi powietrznej 5. generacji, zamówionym przez USAF. Pierwszy lot samolotu tego typu odbył się 7 września 1997, a pierwszy egzemplarz seryjny został dostarczony 6 lat później. Na początku programu wojska lotnicze planowały zamówić 750 Raptorów, dla uzyskania przewagi nad lotnictwem sowieckim. Po rozpadzie ZSRR, gdy zagrożenie konfrontacją minęło, sukcesywnie redukowano ich liczbę do obecnych 187, głównie ze względów finansowych (zobacz: Kolejna groźba weta). F-22A służą są teraz w Langley A F B w Wirginii, Elmendorf AFB na Alasce, Holloman AFB w Nowym Meksyku i Hickam AFB na Hawajach

Lockheed Martin jest zobowiązany przez Departament Obrony USA do zachowania projektów oraz technologii produkcji, gdyby zaszła potrzeba wznowienia jego wytwarzania w przyszłości. Amerykanie, mimo poniesienia dużych wydatków na rozpoczęcie produkcji, nie zgodzili się na sprzedaż tego samolotu za granicę, chroniąc unikalne technologie wojskowe.

Oblot ostatniego Raptora. Dostawy egz. seryjnych dla jednostek operacyjnych trwały 9 lat / Zdjęcie: Lockheed Martin

F-22A Raptor o numerze 4159 opuścił linię montażową Lockheed Martina w zakładzie Marietta. Jest ostatnim z 187. myśliwców przewagi powietrznej 5. generacji, zamówionym przez USAF. Pierwszy lot samolotu tego typu odbył się 7 września 1997, a pierwszy egzemplarz seryjny został dostarczony 6 lat później. Na początku programu wojska lotnicze planowały zamówić 750 Raptorów, dla uzyskania przewagi nad lotnictwem sowieckim. Po rozpadzie ZSRR, gdy zagrożenie konfrontacją minęło, sukcesywnie redukowano ich liczbę do obecnych 187, głównie ze względów finansowych (zobacz: Kolejna groźba weta). F-22A służą są teraz w Langley A F B w Wirginii, Elmendorf AFB na Alasce, Holloman AFB w Nowym Meksyku i Hickam AFB na Hawajach

Lockheed Martin jest zobowiązany przez Departament Obrony USA do zachowania projektów oraz technologii produkcji, gdyby zaszła potrzeba wznowienia jego wytwarzania w przyszłości. Amerykanie, mimo poniesienia dużych wydatków na rozpoczęcie produkcji, nie zgodzili się na sprzedaż tego samolotu za granicę, chroniąc unikalne technologie wojskowe.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.