Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna groźba weta

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 28 września 2009

Prezydent USA Barack Obama ponownie zagroził wetem wobec budżetu Pentagonu, w przypadku, gdyby parlamentarzyści zdecydowali o przyznaniu dodatkowych środków na skasowane programy zbrojeniowe. Decydujące głosowania odbędą się w ciągu najbliższych dni.

Administracja Baracka Obamy zdecydowanie chce zatrzymania programów przedstawionego na zdjęciu F-22, a także silników F136 i śmigłowców VH-71. Odnośnie innych przedsięwzięć, pozostawia wolną rękę parlamentarzystom, którzy ponownie - jak co roku - mogą uratować część z nich, zapewniając kolejne zamówienia na dla wpływowego sektora zbrojeniowego / Zdjęcie: USAF

Oświadczenie wydała administracja prezydencka. W dokumencie adresowanym do parlamentarzystów przypomniano większość kluczowych elementów projektu budżetu. W przypadku zmiany założeń trzech programów, zagrożono wetem.

Rząd zdecydował bowiem o wygaszeniu zamówień na bardzo drogie i zawodne F-22A Raptor. Na szczęście dla Białego Domu, większość członków senatu podziela ten pogląd (zobacz: F-22 zablokowany w Senacie), jedynie część członków izby reprezentantów nadal proponuje wygospodarowanie dodatkowych 1,75 mld USD na zakup kolejnych 7 samolotów.

O wiele bardziej wyrównana walka toczy się o finansowanie rozwoju alternatywnych silników dla F-35. Zwolennicy F136, rozwijanego przez GE i Rolls-Royce argumentują, że stosunkowo niewielkie kwoty na fazę rozwojową doprowadzą do ogromnych oszczędności w fazie produkcyjnej, przez pozytywne skutki konkurencji. Biały Dom opowiada się jednak zdecydowanie za finansowaniem wyłącznie F135 Pratt & Whitney (zobacz: Walka o F136).

Trzecim projektem, przy którego kasacie twardo obstaje Pentagon, to śmigłowce prezydenckie VH-71. Pozyskanie 28 maszyn mogło kosztować aż 13 mld USD, co nawet dla USA okazało się kwotą nie do przyjęcia. Pojawił się jednak pomysł doposażenia pierwszych, wykonanych już 5 egz. przedseryjnych, dla poprawy sytuacji sprzętowej eskadry prezydenckiej, co pochłonęłoby - na wstępie - w przyszłym roku 485,2 mln USD (zobacz: Próba ratowania Kestlera).

W piśmie do parlamentarzystów zawarto także sugestie, dotyczące innych programów, w tym nieplanowanego zakupu 10 transportowych Boeingów C-17 za 2,5 mld USD. Ponowiono także prośbę o nie zmniejszanie wydatków na dozbrojenie afgańskich sił bezpieczeństwa - część parlamentarzystów chce obciąć przewidziany na to budżet o 900 mln USD. Inne, od rządowych, decyzje w tych sprawach nie spowodują jednak prezydenckiego weta.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.