Reklama
Reklama

BAE Systems potwierdziło, że dostawa pierwszego Hawka 128 nastąpi dopiero w przyszłym roku. Według kontraktu, RAF miały otrzymać 10 samolotów do końca bieżącego roku.

Pierwszy Hawk 128 miał być dostarczony październiku 2008 do bazy Valley na podstawie budzącego kontrowersje kontraktu rozwojowego z 2004 (samolot został wybrany bez przetargu przez ówczesnego ministra obrony Geoffa Hoona), potwierdzonego w październiku 2006 zakupem 28 samolotów za 450 mln funtów. Według przedstawicieli BAE Systems, opóźnienie wynika z kłopotów z łańcuchem dostaw. Jednak - ich zdaniem - nie powinno mieć negatywnego wpływu na proces szkolenia w RAF.

Hawk Mk128 to najnowsza wersja produkowanego od kilku dziesięcioleci samolotu szkolno-treningowego. Jest on wyposażony w nową awionikę i kokpit odpowiadający myśliwcowi nowej generacji - Eurofighter Typhoon. Samoloty są budowane w zakładach BAE Systems Brough i dostarczane do Warton, gdzie przechodzą testy. Stamtąd mają trafiać do Valley.

Nowe Hawki są ważnym elementem Military Flying Training System - wspólnego przedsięwzięcia MoD i Ascent - konsorcjum Lockheed Martina i VT Group. Tego samego typu samoloty kupiły także Indie. Również ten kontrakt jest realizowany z problemami (Indie wstrzymały odbiór Hawków).

Pierwszy Hawk 128 miał być dostarczony październiku 2008 do bazy Valley na podstawie budzącego kontrowersje kontraktu rozwojowego z 2004 (samolot został wybrany bez przetargu przez ówczesnego ministra obrony Geoffa Hoona), potwierdzonego w październiku 2006 zakupem 28 samolotów za 450 mln funtów. Według przedstawicieli BAE Systems, opóźnienie wynika z kłopotów z łańcuchem dostaw. Jednak - ich zdaniem - nie powinno mieć negatywnego wpływu na proces szkolenia w RAF.

Hawk Mk128 to najnowsza wersja produkowanego od kilku dziesięcioleci samolotu szkolno-treningowego. Jest on wyposażony w nową awionikę i kokpit odpowiadający myśliwcowi nowej generacji - Eurofighter Typhoon. Samoloty są budowane w zakładach BAE Systems Brough i dostarczane do Warton, gdzie przechodzą testy. Stamtąd mają trafiać do Valley.

Nowe Hawki są ważnym elementem Military Flying Training System - wspólnego przedsięwzięcia MoD i Ascent - konsorcjum Lockheed Martina i VT Group. Tego samego typu samoloty kupiły także Indie. Również ten kontrakt jest realizowany z problemami (Indie wstrzymały odbiór Hawków).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.